כתיבת תוכן וקופירייטינג

791 צפיות

המידע ברשת האינטרנט הוא בלתי נדלה ועומס האינפורמציה עתידה לקוראים רבים לדלג דווקא על הנושאים החשובים והמדוייקים. כתיבה שיווקית באינטרנט נחלקת למספר סוגים, החל מכתיבה אינפורמטיבית, דרך כתיבה שיווקית ומה שביניהם. כדי לבלוט מעבר למתחרים ולאפשר לגולשים לשים לב אליכם בזמן וברגע הנכון, עליכם להשקיע בכתיבה הנכונה, בין אם היא שיווקית ובין אם היא משולבת בקופירייטינג. לכתיבה יש מספר כללי יסוד אותם עליכם להכיר ובמידה והחלטתם לבצע את מלאכת שזירת המילים בעצמכם, בחרנו להעניק לכם מספר טיפים לשימושכם האישי ובכדי שתוכלו לבצע את העבודה במקצועיות חסרת פשרות.                                                                                                                           hand with a drawing light bulb

כתבו נכון

כדי לכתוב אתם לא חייבים להיות מורים ללשון או בלשנים אך אתם בהחלט צרכים לכתוב רהוט ובאופן בו כל קורא ממוצע יצליח להבין את המסרים ואת המידע אותו אתם מעבירים בכתוב. עליכם להבחין ולשים לב כי אתם לא מבצעים שגיאות כתיב וכי אתם כותבים בצורה רהוטה לכל אורך הטקסט. טקסטים מרושלים לא יזכו לתשומת לב הגולשים ובאופן זה אין אתם ממלאים אחר הצורך לשמו כתבתם את הטקסט מלכתחילה. הקפידו להיות ממוקדים במהלך הכתיבה משום שחוסר מיקוד עלול לייגע את הקורא ולגרום לו לזנוח את הטקסט אותו הזנתם עבורו. עוד לפני שאתם ניגשים אל מלאכת הכתיבה, כתבו לעצמכם את המסר אותו אתם רוצים להעביר לגולש ובהתאם למסרים התחילו לכתוב את הטקסט. ככל שאתם תהיו יותר ממוקדים במהלך כתיבת הטקסט, כך הקורה ירגיש ממוקד במהלך קריאתו.

ויזואליות זה שם המשחק

לעיתים גם כשהכתיבה שלכם מושלמת, הגולשים לא ניגשים לקרוא את הטקסט, שואלים למה? משום שלא סידרתם אותו בצורה נעימה לעין שתאפשר להם בראש ובראשונה לרפרף בכתוב ורק לאחר מכן להתעמק בתוכן. כשאתם כותבים עבור האתר שלכם, עבור בלוג או כל טקסט אחר, שימו לב כי אתם מחלקים את הטקסט מבחינה ויזואלית כך שיהיה קריא. חלקו את הטקסט למספר פסקאות (לא יותר מידי ולא פחות מידי) והשתדלו שהטקסט יהיה תמציתי, אל תחפשו להרבות במילים- כל המוסיף גורע.

כל עוד תבצעו את הכתיבה בהתאם לדרישות הרשת ולשפה העברית, כך הסיכוי שהקוראים יתחברו אליכם ואל פועלכם בצורה הטובה ביותר ותצליחו להתקדם במקביל במנועי החיפוש בראשו גוגל.

לסיכום- כתיבה שיווקית, לרבות כתיבה שיווקית באינטרנט, צריכה להיות עניינית וממוקדת אך במקביל יש לשים דגש על שיווק רך ולא לבצע כתיבה שיווקית אגרסיבית העתידה להרחיק את הקורא.

 

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
כיצד להתכונן לבואו של תינוק חדש?