קואוצ’ינג אישי- ללמוד ליצור תנאים להגשמה עצמית

674 צפיות

בכל אחד מאיתנו טמונים הכוחות בכדי להצליח ולממש את עצמנו. בכל אחד ישנן יכולות המיוחדות לו. כל שנותר הוא לזהות מהן היכולות המיוחדות לכל אחד ומהם התנאים הנדרשים למימושן. נשמע פשוט? עבור רבים מאיתנו לא ממש. קואוצ’ינג אישי מסייע לכל אחד לזהות את היכולות, את התנאים להם הוא זקוק בכדי לממש אותן ולזהות בעצמו את הגורמים המעכבים את המימוש כמו דפוסי חשיבה ואמונות הניצבים בתוכו כקירות שיש לשבור או גבינות שיש להזיז.                                                  Pleased girl with arms open

למה התהליך נקרא קואוצ’ינג ולא טיפול?

בכוונה נקרא מלכתחילה התהליך “קואוצ’ינג” ולא טיפול או עזרה. בכוונה נקרא התהליך בשמו של מושג מתחום הספורט. האימון כפי שהוא נתפס כאשר מדובר בספורט הוא תהליך של חזרה על פעולות, במקרה של הספורט בעיקר פעולות פיזיות, למען שיפור ההישגים. עם זאת, גם בספורט נדרשת עבודה עצומה בתחום המנטלי- רגשי בכדי להמשיך ולהתמיד. המאמן בספורט הוא אדם אשר נותן משימות אשר הקושי שלהן גדל מפעם לפעם. המאמן הוא קודם כל גורם מניע אשר דוחף את הספורטאי לדרוש מעצמו יותר ולהגיע להישגים טובים יותר. כך גם באימון האישי. אמנם כאן העבודה היא בעיקר מנטלית אך גם כאן תפקידו של המאמן הוא לדרוש, לגרום למאומן להבין שיש בתוכו כוחות הטמונים מתחת לשכבות של אמונות מוטעות, דפוסי חשיבה שאין להם כבר מקום, פחדים וחוסר אמונה בעצמו. הגדלת והרחבת המשימות מפעם לפעם נעשית על בסיס חיובי בו המאומן נוכח בעצמו לדעת שיש ביכולתו להצליח. לכן המושג קואוצ’ינג אישי ולא טיפול או עזרה הוא הנכון ביותר להגדרת התהליך.

איך זה עובד?

האימון האישי נעשה  בסדרה של פגישות וגם שיחות טלפוניות. מפגישה לפגישה מקבל המאומן משימות שעליו לבצע. בין לבין ישנן כמובן גם שיחות שמטרתן לעבד את הקשיים, להבין מהיכן הם נובעים, מדוע אין להם בעצם כל בסיס הגיוני ונעשה תהליך של החלפת האמונות המוטעות באמונות חדשות. המשימות מהוות בסיס להחלפת האמונות והדפוסים כי עמידה במשימות הן ההוכחה הטובה ביותר כי היכולות והכוחות אכן קיימים רק יש לפנות להם את הדרך לצאת החוצה.

יתרונותיו המרכזיים של הקואוצ’ינג

יתרונותיו של קואוצ’ינג על פני טיפולים שונים הם היותו ממוקד ומוביל להשגתה של מטרה ברורה, היותו פרקטי ומוביל את  המאומן לקראת השגת המטרה בעזרת מעשים ולא רק בעזרת מילים והיותו קצר יותר מטיפול פסיכולוגי שיכול להמשך שנים.

 

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
הסרת כתמים מיוחדים – טיפים שיעזרו לכם להתמודד עם כתמים עקשניים