בדק בית- לא לרכוש חתול בשק

582 צפיות

לשם מה דרוש בדק הבית?

כאשר רוכשים דירה, בין אם מדובר בדירה מיד שנייה ובין אם מדובר בדירה חדשה לחלוטין מקבלן, לעולם לא ניתן לדעת בוודאות מוחלטת מה עומדים לקבל.

לעיתים גם דירה שנראית מושלמת מכל הבחינות ממבט ראשון עלולה להתגלות כבעלת ליקויים מסוגים שונים, אשר עלולים לגרום לחוסר נוחות בעת המגורים כגון בעיות צנרת חוזרות ונשנות, להשקעה כספית נוספת שעלולה להיות כרוכה בתיקון הליקויים ואפילו למפגעים בטיחותיים שאסור להתעלם מהם. לכן, תהליך של בדק בית הינו תהליך חיוני בכל מקרה של רכישת דירה, כך שהרוכשים יכולים לדעת בדיוק בפני איזו קנייה הם ניצבים.

מי יכול לבצע את הבדיקה?

חשוב להבין כי לא כל ליקויי הבנייה ניתנים לזיהוי על סמך מראה בלבד. לכן, חשוב שבדק הבית יתבצע על ידי מומחה בתחום- מהנדס בניין מורשה, שיש לו ניסיון רב שנים בביצוע בדיקות מסוג זה. באופן זה, באפשרותכם להיות בטוחים כי מדובר באדם מקצועי ומיומן, אשר כבר בדק דירות רבות ויוכל לבצע את הבדיקה על הצד הטוב ביותר גם בדירה שאתם מעוניינים לרכוש. בנוסף לבדיקה עצמה, יוכל האדם המבצע את הבדיקה להעריך את שווי התיקון של הליקויים הקיימים בדירה, ובכך לסייע בתהליך של משא ומתן מול הקבלן.

אילו ליקויים נבדקים?

במהלך בדיקת בדק בית, נבדקים כל סוגי ליקויי הבנייה והתשתיות. בין היתר, נבדק האיטום של הקירות, איטום פתחי הבית כנגד רעשים, ליקויי טיח שונים בקירות, ברצפות ובתקרות ועוד. בנוסף לכך, נבדקים גם ליקויים בצנרת ובתשתיות החשמל. במשך הבדיקה, עובד הבודק עם תכניות הבנייה שנמסרו על ידי הקבלן, כך שיש אפשרות לזהות חוסר התאמה, במידה וקיים, בין התוכניות המוצהרות לבין הבנייה בפועל.

לסיכומו של דבר, בדק הבית הינו תהליך חיוני בכל מצב בו רוכשים דירה חדשה. אם אתם מעוניינים להימנע ממצב לא נעים של “חתול בשק” שעלה סכום גדול של כסף ורק לאחר מכן מתגלה פרצופו האמתי, פנו לאדם מיומן ומקצועי לצורך ביצוע בדיקה זו. 

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
בדק בית – כל מה שחשוב לדעת
בדק בית- לא לרכוש חתול בשק