תפקידו של נוטריון

767 צפיות

בית המשפט עמוס בדרך כלל בעבודה רבה. עבודה שכרוכה במעבר על ראיות ועל תיקים, דיונים שיש כל הזמן, פסקי דין וכתבי אישום ועוד מלאכה רבה שהוא עושה. אך בשביל לקבל החלטות צריך השופט להבין בתחומים רבים מה שלא קורה בדרך כלל, והוא חייב חוות דעת מקצועית בכדי לקבל את ההחלטה הנכונה. אם בכל פעם שהיו צריכים איש מקצוע היו מביאים אותו לבית המשפט זה היה עולה המון כסף, כמו גם לא תמיד אפשר להביא את איש המקצוע בשביל להעיד בגלל בעיות טכניות שונות. בדיוק בשביל זה יש נוטריון שעובר על מסמכים מקצועיים

מה הוא עושה בפועל?

נוטריון עושה בדיוק מה שאמרנו, הוא עובר על מסמכים מקצועיים ויש לו את הסמכות לאשר אותם. הוא זה שצריך לבדוק את האותנטיות של המסמכים הללו, הוא זה שצריך לבדוק את רמת המהימנות שלהם, וכמובן אם הוא לא מבין משהו הוא זה שחייב להגיע לאיש המקצוע בשביל להבין את הדברים עד תומם. לא כל עורך דין יכול להיות נוטריון אלא צריך לעשות הסבה למקצוע הזה מעריכת דין ויש עוד כמה קריטריונים שצריך לעמוד בהם. הנוטריון צריך גם לעבור השתלמויות תקופתיות וצריך לעבור מבחנים שונים הן בשביל לקבל את התפקיד והן במהלך השנים.

דוגמאות לעבודתו של הנוטריון

הדוגמא הטובה ביותר והנפוצה ביותר של עבודתו של הנוטריון היא במקרים רפואיים. לא תמיד ניתן להביא רופא או כל איש מקצוע לבית המשפט אך רופא יכול לכתוב את חוות דעתו על מקרה כזה או אחר, ובשביל שהמסמך יהיה מאושר הוא צריך אישור של נוטריון. כך גם בתחומים אחרים שצריך חתימה של הנוטריון, הוא צריך עברו על החומר ולהבין בדיוק על מה הא חותם, וכמובן צריך גם לדאוג להיפגש עם איש המקצוע אם צריך, ורק לאחר מכן הוא יכול לתת את אישורו.

הנוטריון הוא פתרון מצוין לעומס על בתי המשפט, פתרון יצירתי שחוסך לא מעט זמן וכסף, ומי שצריך את שירותיו של הנוטריון יוכל למצוא אל מעט כאלו.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
למה העסק שלך צריך תוכנה לניהול מלאי?
תפקידו של נוטריון