שילוב סיבים תזונתיים בתפריט הילדים

1520 צפיות

הורים שינסו לדבר עם ילדיהם על חשיבות צריכת סיבים תזונתיים מן הסתם יפגשו בתדהמה מלווה בשעמום. אין נושאים רבים שמעוררים בילדים התנגדות רבה כל כך כמו תזונה בריאה. ילדינו, באופן הטבעי ביותר, נוטים לצרוך את המאכלים המושכים והמפתים שנפוצים כל כך בכל מקום. כאשר התזונה המיטיבה צריכה להתמודד עם מאכלים מלהיבים ואופנתיים, עתירי סוכר ומלח, הילדים יעשו תמיד את הבחירה הקלה והפחות בריאה. אין סיבה להאשים אותם או לכעוס עליהם – זוהי המציאות שהם חיים בה וכדי להתמודד עמה צריך לחפש דרכים חכמות ומפתות יותר מעוד הרצאה משעממת על תזונה בריאה על יתרונות השיבולת שועל או על חשיבות הגיוון בפירות ובירקות.
אחת הדרכים הטובות ביותר לפתות את הילדים לאכול בריא יותר היא להציע להם שפע ומגוון של תזונה בריאה, טעימה ומפתה ולנקות את הבית ככל האפשר ממזון מעובד ותעשייתי. קשה לשלוט במה שהם יצרכו מחוץ לבית, אך כאשר הדברים מגיעים למטבח הפרטי אפשר לעשות הרבה. במקום עוד הסבר על יתרונות השיבולת שועל הניחו לפניהם עוגיות בריאות – חטיף גרנולה בקלי קלות שתכינו בעצמכם. במקום להסביר על סיבים תזונתיים פשוט הציעו צלחת של ירקות חתוכים עם קליפתם בליווי מטבל טעים וביתי.
שילוב תזונה בריאה בחיי המשפחה
אחת הבעיות הקשות ביותר שמשפחות מתמודדות עמן מבחינת התזונה היא העומס הרב של חיי היום-יום והשגרה הלחוצה שמאפיינת את מרבית משקי הבית בישראל. בעולם כזה פשוט יותר להתפתות למזון מוכן, מעובד וקל להכנה. אחת מהדרכים הבטוחות לכישלון היא החלטות דרמטיות לשינויים מרחיקי לכת. מהפכות כאלה עשויות להסתיים בכך שההורים יתייאשו מן השינוי והילדים יפתחו התנגדות למזונות מיטיבים. כדאי הרבה יותר לשלב בהדרגה ובאופן חיובי מאכלים בריאים יותר בתזונה היומיומית. כך למשל, עוגיות בריאות – חטיף גרנולה בקלי קלות יאפשרו אספקה שוטפת של חטיפי בוקר מהירים לבן העשרה שקם ברגע האחרון ורץ לבית הספר. כמה פירות חתוכים יתקבלו בברכה בגינת השעשועים במקום עוד שקית של חטיף תעשייתי.
כדאי לנצל את הרגעים שבהם הילדים רעבים כדי להגיש להם אוכל מזין יותר – למשל בתחילת ארוחה הצהריים. דרך נפלאה נוספת להתחייב לתפריט מיטיב יותר הוא ארוחת ערב משותפת – גם כאן מומלץ להוסיף מאכלים בריאים יותר לתפריט הרגיל ולהגיש אותם בצורה טבעית וללא הכרזות חגיגיות. בהדרגה המאכלים הללו יהפכו להיות מוכרים ויתקבלו בצורה הטבעית ביותר.

 

 

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
כוס הקפה המושלמת לחופשה המושלמת
שילוב סיבים תזונתיים בתפריט הילדים