צולחים את ההיריון

926 צפיות

אחת מהמצוות החשובות ביותר עבור העם היהודי היא פרו ורבו ולא בכדי. הצורך ויש לומר אפילו ההכרח בהמשך קיומו של העם היהודי, חשוב וגדל מיום ליום. אך, האם קיום המצווה המדוברת קליל ואינו מפחיד כלל? התשובה לכך היא בהחלט לא ועבור נשים רבות, הפחד מהיריון אף מונע מהן להיכנס להיריון או גורם להן לבצע בדיקות שלאו דווקא מומלצות או הכרחיות. בשורות הבאות, נדבר על שתי בדיקות אקוטיות אשר כל אישה הרבה מומלץ ותבצע, בהתאם לזמנים המוגדרים עבורן. אז אם גם את בהריון או עומדת להיכנס להיריון, זהו בדיוק המאמר בשבילך וזה שיעשה סדר בבדיקות הסקירה.

הכל בדיקות סקירת המערכות

ישנן שתי בדיקות העונות לשם סקירת מערכות והן: סקירת מערכות מוקדמת ו- סקירת מערכות מאוחרת. להלן כל מה שאתן וגם אתם, צריכים לדעת על בדיקות אלו:

  • סקירת המערכות המוקדמת – סקירה זו נקראת מוקדמת שכן יש לבצע ראשונה, המועד המדויק המומלץ הוא בשבועות 14 ועד 16 להיריון. חשוב לדעת שניתן לבצע את הבדיקה גם קצת לפני השבוע ה- 14 בשילוב בדיקה נוספת שנקראת שקיפות עורפית. את הבדיקה נבצע בגישה נרתיקית ובמקרים מסויימים גם דרך הבטן. השוני מגיע בהתאם לראות של מבצע הבדיקה וגם התנהגות התינוק הקטן בבטן. במהלך הבדיקה, יסרקו האיברים של העובר, זאת במטרה לאתר ממצאים או מומים לא תקינים כבר בשלב המוקדם של ההיריון. מפאת התאריך המוקדם, לא התפתחו כל האיברים עדיין אך ניתן לאתר חלק ניכר מאוד מהמומים המולדים ולכן הבדיקה מומלצת מאוד. עוד יבדקו במהלך הסקירה: מיקום השליה, מדידת חלק מהאיברים וכמות מי השפיר. את הבדיקה ניתן לבצע באופן פרטי ובמימון של קופת החולים. שיעור זיהוי המומים הוא כ- 90% מהמומים הגדולים.
  • סקירת המערכות המאוחרת – מועד נכון לביצוע הבדיקה הוא בשבועות 20-23 להיריון ולא לפני השבוע ה 19 או אחרי השבוע 25. עצם קיומה של הבדיקה בסל הבריאות, מעיד על חשיבותה גם לאלו מכן אשר ביצעו את הסקירה המוקדמת, וזאת מהסיבה הפשוטה, שישנן מערכות המתפתחות בשלבים שלאחר הסקירה המוקדמת. את הבדיקה נבצע בגישה בטנית וגם כאן במקרים מסוימים בגישה נרתיקית. בסקירה יבדקו הפרמטרים הבאים: היקף הראש (HC), קוטר דו רקתי של הגולגולת (BPD), היקף הבטן (AC), אורך עצם ירך אחת (FL). בסקירה יש לציין את תוצאות המדידה והתאמתן לשבוע ההיריון.

לסיכום, ישנן שתי בדיקות שיש לבצע בהתאם לשבועות והן סקירת מערכות מוקדמת ו- סקירת מערכות מאוחרת. את הבדיקות יש לבצע בהתאם לשבועות המומלצים על מנת לאתר את המומים העלולים להיות קיימים.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
הרצאות תוכן לכנסים מקצועיים/עסקיים
צולחים את ההיריון