פרוביוטיקה מומלצת – ולא רק: חיזוק הגוף לסטודנטים

1459 צפיות

שנת הלימודים האקדמית ממש מעבר לפינה. עבור הסטודנטים הממשיכים והטריים, חלק מההכנה לקראת השנה שתבוא יחד עם המבחנים והעבודות כוללת גם הכנה פיזית. הקלישאה אומרת שנפש בריאה בגוף בריא, וגוף בריא מתמודד הרבה יותר טוב עם כל הלחצים שעוד יגיעו. יש מגוון דרכים לסייע לשיפור התפקוד הגופני והמנטלי, לשנת לימודים פורייה יותר (בהן גם נטילת גינקו בילובה, אבל לא רק…) הנה שלוש הצעות לחיזוק הגוף לקראת תחילת הסמסטר.

 

הקשיבו לתחושת הבטן: פרוביוטיקה מומלצת

ההמלצה על פי רוב היא ליטול פרוביוטיקה כאשר נוטלים אנטיביוטיקה. אבל, פרוביוטיקה מומלצת לנטילה גם “בשגרה” לחיזוק הגוף. החיידקים הפרוביוטיים הם חיידקים ידידותיים אשר מטרתם היא להילחם בחיידקים הגורמים למחלות ובמזהמים. פרוביוטיקה מומלצת כדי להגביר את הפעולה של מערכת החיסון ובכך לסייע לגוף להגן על עצמו. מעבר לכך, פרוביוטיקה מומלצת עבור מצבים נוספים:

  • העיכול נעשה יותר נוח: לעתים, במצבים בהם קיים חוסר איזון בין חיידקי המעיים, פעולת מערכת העיכול משתבשת וגורמת למצבים של גזים, שלשול ותחושת אי נוחות. מסיבה זו פרוביוטיקה מומלצת עבור סטודנטים הנמצאים רוב הזמן בשגרת חיים לא מאוזנת מבחינת תזונה ויכולה לסייע להם להרגיש יותר טוב ופחות נפוחים.
  • מצוינת עבור נשים: פרוביוטיקה מומלצת גם עבור נשים הסובלות מדלקות חוזרות בדרכי השתן, מפטריית הקנדידה ומפטריה וגינלית.
  • בתקופת המבחנים: סטודנטים רבים עלולים לסבול מדלקת גרון חיידקית, בעיקר בתקופת החורף (הידועה בין היתר כתקופת המבחנים של סמסטר א’ במוסדות לימוד אקדמיים שונים). כדי להתמודד עם דלקת גרון מסוג זה, מומלצת פרוביוטיקה המיועדת לאיזון החיידקים בחלל הפה ובגרון.

גינקו בילובה – לצלוח את המבחנים בהצלחה

גינקו בילובה הוא צמח סיני עתיק בן אלפי שנים. הוא ידוע ביכולתו לשפר ולשמר תהליכי חשיבה וזיכרון ובשיפור זרימת הדם. כמו כן, הוא עשוי להועיל בהאטת תהליכי הזדקנות של הגוף. איך כל זה מתחבר עם סטודנטים אשר לומדים באינטנסיביות? בעיקר משום שהתכונה הבולטת של צמח הגינקו בילובה היא שיפור יכולות הריכוז. בשל כך הוא מומלץ עבור סטודנטים וגם עבור אנשים מבוגרים המעוניינים לשפר את הזיכרון ואת חדות המחשבה. נמצא גם שגינקו בילובה עשוי לסייע בבעיות שונות הקשורות לראיה.

 

משהו בשביל הנפש

בזכות הקשר הבלתי נפרד בין גוף לנפש, כדאי שלא לזנוח בתקופת הלימודים העמוסה, את הדברים שיעשו לנו טוב לנשמה. לצד פרוביוטיקה מומלצת, גינקו בילובה ותוספים שונים המותאמים אישית, כדאי גם לנסות ולהכניס תרגול מדיטציה לשגרת היום.
לא מדובר על תרגול ארוך, אלא על חמש דקות מידי יום (וכמובן רצוי ואפשר גם יותר) בהן מתנתקים מהלפ טופ, הסמארטפון והטלוויזיה – ומתמסרים לשקט.
מדיטציה נמצאה יעילה בהפחתת לחץ וחרדה, בשיפור הריכוז ושיפור איכות השינה – כולם הכרחיים עבור הסטודנט או הסטודנטית הממוצעים.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
משמורת משותפת
פרוביוטיקה מומלצת – ולא רק: חיזוק הגוף לסטודנטים