עוגיות קלות להכנה – עוגיות קוואקר

2465 צפיות

בעידן בו רוב האנשים מקפידים על אורח חיים בריא הקוואקר מככב בתפקיד ראשי. הקוואקר משמש להכנת דייסות בריאות על הבוקר, חטיפי אנרגיה בריאים ואנשים רבים משלבים אותו בעת הכנת עוגיות ומרקים. הקוואקר עשיר בסיבים תזונותיים, בסידן, מגנזיום , ברזל ובחלבונים מהצומח. אם גם אתם מעוניינים לאכול בריא ולהרגיל את כל בני המשפחה שלכם לאכול אוכל בריא ומזין יש לנו מספר רעיונות עבורכם, דבר שכולל גם קינוחים מתוקים ובריאים.

היתרונות של הסיבים התזונתיים
טרם אנו מתחילים להציע לכם את מתכוני עוגיות הקוואקר חשוב להבין מה התפקיד של הסיבים התזונתיים בחיינו ומדוע כל כך הרבה אנשים מקפידים לשלב אותם בכמעט כל מאכל אותו הם אוכלים, דבר שכולל גם עוגיות קלות להכנה ועוגות בריאות טעימות. ‘סיבים תזונתיים’ מוגדרים במילון כ – ‘רב סוכריים לא עמילניים’. רוב הדיאטנים והרופאים ממליצים על שילוב של סיבים משני סוגים כחלק מהצריכה היומיומית. נכון להיום כמות הסיבים המומלצת לאדם מבוגר היא בין 25-30 גרמים מדי יום. חלק מהמקורות לסיבים עשירים לתזונה הם הקוואקר, קמח מלא, גרעינים, אגוזים, ירקות וקטניות.

היתרונות של צריכת סיבים תזונתיים (כולל בעוגיות קוואקר טעימות) באים לידי ביטוי בכך שהם משפרים את תהליך מערכת העיכול והתפקוד של מערכת זאת. פעמים רבות הם עוזרים בהורדת הסוכרים בדם, יש חוקרים שטוענים שהם מונעים את התפתחותו של סרטן המעי הגס וכיוון שהם מתנפחים בבטן הם מעניקים תחושה של שובע, דבר שעוזר רבות לאנשים שמעוניינים להוריד במשקלם. כתוצאה מכל היתרונות שצוינו אנשים רבים צורכים כל מיני מזונות שבתוכם ניתן למצוא סיבים, מזונות כמו למשל שיבולת שועל, (קרי, קוואקר). צריכת שיבולת שועל יכולה לעזור משמעותית בהורדת הכולסטרול הרע וכתוצאה מכך להוריד גם את הסיכון לחלות במחלות לב. פעמים רבות אנשים מעוניינים לאכול משהו מתוק אך הם אינם מעוניינים להרוס לעצמם את התפריט הבריא אותו הם אימצו. הפתרון כאן הוא שילוב בין המתוק לבריא. דוגמה לכך היא עוגיות מקוואקר, קמח מלא, סוכר דמררה חום ועוד כל מיני מרכיבים בריאים.

לא רק שניתן לשלב מתיקות עם בריאות, יש גם אפשרות להכין עוגיות מתוקות ובריאות בקלות ובמהירות. עוגיות קלות להכנה הן עוגיות אותן ניתן להכין תוך מספר דקות בודדות. כאן כל שצריך הוא לערבב במעבד מזון קוואקר, קמח מלא, סוכר חום ומעט מלח וסודה לשתייה. בקערה מערבבים דבש, תמצית וניל טבעית ומעט חלב ומוסיפים לתערובת שבמעבד מזון. את הבצק עוטפים בניילון ומעבירים למקפיא לחצי שעה. מוציאים וחותכים לפרוסות או קוביות דקות, אופים עשרים דקות ומניחים לקירור והרי עוגיות פריכות ובריאות מלאות בסיבים תזונתיים וכל טוב. בתיאבון!

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
מכונות קפה לעסקים ולבתי מלון
עוגיות קלות להכנה – עוגיות קוואקר