עוגות שמרים- אפשר גם פרווה

902 צפיות

עוגות שמרים הן אחד מסוגי הקינוחים הטעימים ביותר ומה שטוב בהן, שניתן גם לשמור אותן לפחות שבוע במקרר ועדיין לאחר חימום ליהנות מטעם משובח. אך לרוב, הבעיה העיקרית בעוגות שמרים, היא שמרבית המתכונים שלהן מכילים מרכיבים חלביים כדוגמת חמאה או חלב. בשל כך, העוגות הללו הן בדר”כ חלביות דבר שמקשה ליהנות מהן בצוותא בארוחות שישי ושבת המשפחתיות.

אך מי אמר שבאמת צריך לוותר על העוגות הללו לאחר ארוחה בשרית? ניתן בהחלט להפוך מתכונים מסויימים לעוגות הללו למתכונים מסוג פרווה שיתנו עוגה שניתן לאכול בכל עת. חשוב לומר כי המתכונים שניתן להכין בתצורת הפרווה הם לרוב רק המתכונים לעוגות היבשות. תוהים כיצד עושים זאת? באופן פשוט למדי- חמאה ניתן להחליף בשמן או מרגרינה, וחלב ניתן להחליף במים. ועכשיו אחרי שהבהרנו את זה…הנה מתכון לעוגת שמרים אישית פרווה עם ריבת פירות יער, באדיבות אתר שמרית.

 

מרכיבים ל-25 יחידות קטנות של מאפה:

  • 500 גר’ קמח לבן מנופה (כ- 3 וחצי כוסות)
  • 25 גר’ שמרים טריים שמרית (חצי שקית שמרים)
  • חצי שקית משפר אפייה שמרית
  • אבקת סוכר- 8 כפות
  • 250 מ”ל מים פושרים (1 וקצת כוסות)
  • שתי ביצים- בגודל M
  • 200 גר’ מרגרינה- חתוכה לקוביות (ניתן גם להחליף בכמות של כוס שמן)
  • חצי כפית מלח
  • 1 כף קליפת לימון מגוררת
  • 1 וחצי כוסות שקדים קלויים קצוצים באופן גס
  • לציפוי הריבה- 1 כוס סוכר, 1 כוס פירות יער מופשרים, 2 כפיות מיץ לימון סחוט- עדיף טרי, לקישוט- חצי כוס שקדים.

אופן ההכנה:

1. בקערת מערבל עם וו לישה מוסיפים לקערה את הקמח, השמרים, משפר האפייה והסוכר. מערבלים במהירות נמוכה כדי שהשמרים יתחילו לעבוד. ממשיכים לערבל ומוסיפים את המים והביצים על שני חלקיהן. מעלים את מהירות הערבול ומתחילים להוסיף את המרגרינה/ שמן בהדרגה וממשיכים לערבל. לבסוף מוסיפים את קליפת הלימון המגוררת וכן את המלח ומערבלים במשך דקה נוספת. הבצק המתקבל צריך להיות מעט דביק ואחיד לחלוטין במרכיביו.

2. מעבירים את הבצק לקערה ששומנה מעט מראש. הופכים את הבצק כך שיספוג את כל השמןש בקערה ומכסים באמצעות ניילון נצמד או מגבת לחה. מכניסים למקרר למשך 3 שעות להתפחה. הבצק צריך להיות רך ולא דביק מדי כך שיהיה ניתן לרדדו בקלות.

3. בזמן שהבצק תופח, מכינים את מילוי ריבת הפירות: בסיר קטן מכניסים את כל המרכיבים הדרושים לריבה. מבשלים על להבה בינונית וסיר פתוח במשך 35 דקות או עד שהמרכיבים הופכים למרקם סמיך של ריבה.  מעבירים לקירור.

4. מוציאים את הבצק שתפח למשטח מקומח היטב ומרדדים אותו לעלה דק בעובי של 1 ס”מ. באמצעות כוס או או שבלונה לעוגיות מוציאים חותכים מן הבצק עיגולים בהיקף של 8-10 ס”מ. מכינים תבנית אפייה עם נייר מתאים ומשמנים קלות. לתבנית זו מעבירים את עיגולי הבצק ומניחים במרחק של 2 ס”מ לפחות זה מזה. מורחים על העיגולים ביצה ומפזרים מעל שקדים. מניחים להתפחה ל-45 דק’ נוספות.

5. בזמן שהבצק תופח, מחממים תנור לחום של 180 מעלות. עם סיום ההתפחה השנייה מכניסים את עיגולי הבצק לאפייה במשך 15-20 דקות או עד שהבצק זהוב.

6. מוציאים את הבצק המוכן מן התנור, מפזרים במרכזו כף מריבת הפירות שהוכנה קודם לכן, ומפזרים מעל אבקת סוכר. מגישים חם וטרי.

והכי חשוב- שיהיה בתאבון!

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
דימוי עצמי – זה “האני” שלי
עוגות שמרים- אפשר גם פרווה