נהיגה ללא רישיון – מה עושים?

895 צפיות

סעיף 10 לחוק התעבורה קובע שנהיגה ללא רישיון יכולה להיות מיוחסת לנהג שנתפס נוהג ללא רישיון בתוקף. נהג שנוהג במסגרת פסילת רישיון. נהג שנתפס נוהג ברכב שאינו כלול על סוגי הרכב המורשים ברישיון הנהיגה שלו. נהג שביצע עבירת תעבורה ואינו יכול להציג רישיון נהיגה ונהג שהתיר לנהג אחר לנהוג וזאת למרות שאין לו רישיון או היתר לנהוג מבחינת משרד התחבורה של ישראל. בכל אחד מהמצבים הללו יוטלו עונשים על הנוהגים ללא רישיון.

 

ביטוח ורישיון נהיגה חובה!

חשוב לדעת שכל נהג מחוייב להחזיק ברכבו רישיון נהיגה בתוקף אותו הוא יוכל להציג לשוטר במקרה הצורך. רישיון הנהיגה חייב להתאים לאותו רכב בו הוא נוהג. בנוסף, הנהג מחוייב להחזיק בסמוך לרישיון גם מסמכי ביטוח חובה לרכב (כמובן שבתוקף). מלבד הסכנות שבעת נהיגה ללא רישיון, נהג  שנמצא נוהג ללא רישיון המתאים לרכב (או רישיון נהיגה בכלל), לא יזכה לכיסוי ביטוחי מצד חברות הביטוח במקרה של תאונת דרכים. הצעד החכם ביותר של כל נהג שנתפס באחת מהסיטואציות שתוארו לעיל צריך להיות פנייה אל עו”ד תעבורה שיסייע לו משפטית.

 

חשוב לדעת שנהג שנתפס נוהג עם רישיון שאינו בתוקף לתקופה של יותר משישה חודשים יקבל זימון לבית המשפט לתעבורה. העונש הצפוי במקרה זה הוא פסילת רישיון הנהיגה בפועל או על תנאי. לעומת זאת, עונשו של נהג שנתפס וזה שאינו מורשה לנהוג, (אם מדובר על צעירים להם עדיין אין רישיון או נהגים שלא חידשו את הרישיון נהיגה שלהם), ינוע בין קנס ועבודות שירות ועד מאסר על תנאי ומאסר בפועל. נהיגה בפסילה יכולה להוביל לעונש של מאסר בפועל/ על תנאי, פסילה בפועל/על תנאי וקנסות. ככל שהעבירה תהיה חמורה יותר, כך גם העונשים. בעת קביעת העונש, השיקולים של בית המשפט יהיו האם מדובר על עבירה ראשונה של הנאשם, האם הנאשם בעל עבר פלילי ומהן הנסיבות האישיות שלו.

 

בשלב זה חשוב לחדד את העניין ולהבהיר שנכון להיום נהיגה ללא רישיון נחשבת לעבירה חמורה והמגמה של בתי המשפט היא לקבוע כנגד מבצע העבירה עונש מרתיע וקשה, שכן הנהג שביצע את העבירה מסכן נהגים אחרים ועוברי אורח תמימים. מסיבה זו חשוב לפנות אל עו”ד תעבורה שיספק את הייצוג הטוב ביותר לנאשם ויוכיח שהנהג ביצע את העבירה בתום לב ולא כתוצאה מזלזול בחוק, כאשר המטרה העיקרית של עורך הדין היא נקיטה באסטרטגיה שתוביל להקלה בעונש הצפוי. בהצלחה!

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
קרוואן להשכרה או לקנייה?
נהיגה ללא רישיון – מה עושים?