להכניס משהו טוב לשגרה

2425 צפיות

שנה חדשה שמתחילה היא גם זמן טוב להתחיל לאמץ תזונה בריאה יותר. אחד המרכיבים המומלצים ביותר לשילוב בתזונה שלנו הוא יוגורט. ליוגורט נודעת השפעה חיובית על מצבים כמו זיהומים במערכת העיכול, שיפור תפקוד מערכת החיסון, הורדת רמות כולסטרול ועוד. בעולם שלנו כיום, עם מגוון סוגי היוגורט הקיימים כמו יוגורט בטעמים או יוגורט דל לקטוז, זה כבר הרבה יותר פשוט להכניס את היוגורט לחיים שלנו.

מצוין למערכת העיכול והחיסון

אכילת יוגורט תורמת ומשפיעה על מערכות רבות בגופנו. נמצא במחקרים שהיוגורט מעניק הקלה בסימפטומים של מחלות זיהומיות, שיפור תסמינים אצל מי שסובל מתסמונת המעי הרגיז ובמצבים של עצירות או שלשול. ההשפעה החיובית של יוגורט תקפה גם במחלות דלקתיות.
גם מערכת החיסון שלנו נתרמת משילוב של יוגורט (גם יוגורט דל לקטוז) בתפריט היומי. חיידקי היוגורט משפיעים השפעה רבה על תפקוד מערכת החיסון כולה. ההשפעה הזו היא מגוונת ושייכת גם להפחתת מצבי אסטמה אצל ילדים וירידה משמעותית בתסמינים שונים של אלרגיה. בין אם אתם סובלים מתסמונת המעי הרגיז או שאתם פשוט מעוניינים לחזק את המערכת החיסונית שלכם, נסו להכניס יוגורט לתפריט שלכם ותראו את ההבדל.

מתאים לאי סבילות ללקטוז

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מגלים כי יש להם אי סבילות ללקטוז. המשמעות היא שמוצרי חלב הם משהו שאנשים עם אי סבילות ללקטוז משתדלים להימנע ממנו. יוגורט דל לקטוז ויוגורט בכלל מתאימים לאנשים עם אי סבילות ללקטוז (כמובן בהתאם להתייעצות עם הרופא המטפל). החיידקים ביוגורט מפרקים את מרביתו של סוכר החלב (לקטוז) ולכן גם מי שאינו סביל בדרך כלל ללקטוז יכול ליהנות מיוגורט, על אחת כמה וכמה יוגורט דל לקטוז.
המצב כיום מאפשר בחירה מרובה בין שלל מוצרים דלים בלקטוז וההיצע הוא גדול, לכן בהחלט ניתן למצוא גם יוגורט שיתאים למצבכם, בהתאם לרמת האי סבילות שלכם ללקטוז.

טוב גם לעצמות

בריאות וחוזק העצמות שלנו הוא משהו שזוכה להתייחסות שלנו רק כאשר מתגלה בעיה כלשהי ומתעורר הצורך לטפל במצב. מחקרים מצאו כי אכילת יוגורט משפיעה לטובה על מצבים בהם צפיפות העצם נמוכה, והיא עשויה להקטין סיכון לשברים ולמחלות עצם. מעבר לסידן הקיים בכל יוגורט וגם יוגורט דל לקטוז, היוגורט עשיר במינרלים כדוגמת מגנזיום ואבץ. ניתן למצוא בו חלבון איכותי וויטמין די אשר מעודדים בנית עצם ושמירה על עצם חזקה. לצד היתרונות לבריאות העצם, אכילת יוגורט משפיעה גם על גורמי הסיכון למחלות כלי דם ומחלות לב. אכילת היוגורט משפיעה על מצב השומנים בדם ומצבים של יתר לחץ דם כמו גם על השמנה – וזה כבר יתרון מהותי.
לצד כל אלו, משחק היוגורט תפקיד חשוב גם בעניין ההשמנה. מחקרים שנעשו מגלים כי צריכה של יוגורט מובילה להפחתה של אחוז השומן בגוף, ירידה בהשמנה הבטנית והקטנה של היקף המותניים והיקף הירכיים. לאורך זמן – המשקל הולך ויורד.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
טיפים מעשיים לאחסון ירקות ופירות
להכניס משהו טוב לשגרה