כל מה שרציתם לדעת על בדק בית

831 צפיות

אם יצא לכם אי פעם לקנות משהו יקר יחסית מיד שניה (כמו למשל, טלפון סלולרי), אתם בוודאי יודעים כמה עבודת הכנה כרוכה ברכישה. קודם כל, אנחנו פונים לאינטרנט כדי לוודא שזה באמת המכשיר הנכון עבורנו, לאחר מכן נבדוק תקלות נפוצות וכשנראה את המכשיר – נחפש בנרות את הפגם הכי קטן שיכול להתגלות בדיעבד ולהרוס את הקניה. אז למה כשאנחנו מתכוננים להוציא אלפי שקלים על דירה חדשה, בין אם מקבלן או מבעל הבית, אנחנו מסתפקים בבדיקה חיצונית בלבד שאנחנו, גורם לא מנוסה, עורך לדירה?

 

למה שיהיו בבית ליקויים משמעותיים, ולמה צריך איש מקצוע שיאתר אותם?

יש שתי סיבות שבגינן יכולים להיות בבית ליקויים שלא תשימו לב אליהם. הסיבה הראשונה והנפוצה יותר, היא שגם מוכר הדירה לא מודע לקיומם, אך השפעתם של אותם ליקויים (במיוחד אם מדובר על נזילה סמויה) יכולה לפגוע בכם מאוד. הסיבה השניה היא שבעל הבית מודע לליקויים, אך מסתיר אותם כדי לחסוך בהוצאות או להעלות את ערך הדירה. כפי שניתן להבין, ליקויים כאלו לא ניתנים לאיתור פשוט על ידי מבט אקראי על התקרות או מאחורי המקרר. נדרש לשם כך בדק בית מקצועי, שנערך על ידי איש מקצוע ועם כלים מיוחדים.

 

אילו ליקויים נפוצים מחפש איש המקצוע ובאילו אמצעים?

גם למהנדס המנוסה ביותר, אין את היכולת לאתר חריגות בניה או נזילה מוסתרת על ידי מבט פשוט. בעזרת מכשור מתקדם, ניתן לערוך לבית בדיקה הנדסית מקיפה ויסודית מאוד. ברמת המבנה, ניתן למדוד את יציבותו ולמצוא סדקים קטנים שעתידים לגדול. ניתן לבדוק את רמת ואיכות האיטום והבידוד של הבית ואפילו למדוד את איכות הטיח והצבע של הקירות. בעזרת מכשיר אינפרא אדום, ניתן “לסרוק” לוחות חשמל, ולגלות נקודות עומס, שעלולות בעתיד לגרום לקצרים גדולים שיכולים להוביל לשריפה. בדק בית מונע את כל אלו.

 

מידע הוא כוח – ובדק בית יכול להוות חיסכון גדול

כפי שניתן להבין, בדק בית נותן לכם בסופו של היום דו”ח מעמיק ומפורט לגבי הנכס שאתם מעוניינים לקנות או לשכור. כידוע, כשכל המידע בידיים שלכם, כך גם כל הכוח. מציאת ליקויים, חמורים יותר או פחות, ברחבי הדירה, יכולה לאפשר לכם להתמקח יותר בקלות לגבי המחיר. תוכלו גם לבקש מהמוכר או המשכיר לתקן את הליקויים לפני שתחתמו על חוזה השכירות, ובמקרים חמורים – תדעו להתרחק מהנכס ולא להשקיע בו אפילו שקל אחד מיותר.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
זה הזמן לשלוח פרחים ליום האישה הבינלאומי!