כל מה שצריך לדעת על שעוני נוכחות ממוחשבים

861 צפיות

העולם צועד קדימה ויחד איתו גם תחום שעוני הנוכחות המלווים את המהפכה התעשייתית מימיה הראשונים. בשנים האחרונות, לנוכח כניסתן של טכנולוגיות מתקדמות לתחום שעוני הנוכחות, עומדות לרשות ציבור המעסיקים במשק, מגוון רחב של שעוני נוכחות ממוחשבים המאפשרים להם ליהנות ממגוון רחב של יתרונות.

המערכות הממוחשבות של שעוני הנוכחות המודרניים פותחו למעשה בסוף המאה ה-20 והן כללו מערכות מתקדמות של שעון נוכחות  מגנטי לצד מערכות מתקדמות של שעון נוכחות לעובדים  באמצעות כרטיסי קרבה. מערכות מתקדמות אלו, נחשבו עד לפני מספר שנים לפסגת הטכנולוגיה בכל הנוגע לתחום שעוני הנוכחות, והן אפשרו לציבור המעסיקים להחליף את שעוני הנוכחות המיושנים בהם נעשה שימוש בכרטיסי עובד מנייר.

המאה ה-21 מביאה לחיינו את שעוני הנוכחות הביומטריים

המהפכה הטכנולוגית של סוף המאה הקודמת הגיעה לשיאה בתחילת המאה ה-21, והביאה לעולם מספר חידושים טכנולוגיים אשר שינו באופן מהותי את האופן בו אנו מתקשרים אחד עם השני, עובדים, רוכשים מוצרי צריכה, מבלים וכדומה. מהפכת האינטרנט ומהפכת הטלפונים החכמים הגיעו לשיאן באמצע העשור הראשון של המאה הנוכחית, ולמעשה הן מכינות את הקרקע בפני שינויים ותמורות מרחיקות לכת הצפויים לנו בעשורים הקרובים. בתחום שעוני הנוכחות, המהפכה הטכנולוגיה הביאה לעולם את שעוני הנוכחות הביומטריים: שעוני נוכחות חכמים הפועלים באמצעות טכנולוגיות זיהוי מתקדמות של זיהוי העובדים באמצעות טביעת אצבע או באמצעות תווי הפנים.

שעוני הנוכחות הביומטריים, בניגוד לכל שעוני הנוכחות מהדורות הקודמים, שעוני הנוכחות הביומטריים אינם ניתנים להחלפה או להעברה בין העובדים, וזאת מכיוון שטכנולוגיות הזיהוי המוטמעות בהן יודעות לזהות אך ורק את העובד המורשה להיכנס למקום עבודתו ולדווח למעשה על נוכחותו במקום. יתרון הזיהוי הוודאי והמוחלט של העובד/ת, מאפשרים לכל מעסיק/ה, ליהנות גם מיתרונות הנלווים לתחום אבטחת המידע, וזאת מכיוון שכניסת העובד/ת לחלל העבודה מתאפשרת אך ורק לאחר שמהערכת זיהתה באופן מוחלט ו-וודאי שאכן מדובר בעובד/ת בעל היתר כניסה, ובכך, נמנעת חדירה של אנשים שאינם מורשים להסתובב או לשהות בחלל העבודה. שעון נוכחות ביומטרי המשמש גם למטרות הצבת שעון נוכחות לעובדים, משמש גם כמסנן בטיחותי למניעת כניסתם של עובדים שאינם מורשים לשהות בחלל עבודה מסוים. כמו כן, שעוני הנוכחות הביומטריים משלבים בתוכן מערכות ממוחשבות מתקדמות המאפשרות שקלול מהיר ומדויק של שעות הנוכחות. שעוני הנוכחות הביומטריים מהווים כיום חלק אינטגראלי משילוב טכנולוגיות מתקדמות גם במקומות תעסוקה שאינם עוסקים ומתמחים באחד מתחומי הטכנולוגיה המתקדמת, וזאת לנוכח חשיבותם והערך המוסף המוצע באמצעותם לכל מעסיק/ה במשק.

 

 

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
כך תבחרו את החופשה המושלמת
כל מה שצריך לדעת על שעוני נוכחות ממוחשבים