המשמעות של בדק בית

872 צפיות

כאשר קרה האסון הנורא באולמי וורסאי מן הסתם בעלי בתים חשבו על משמעותו ביחס לחיים ולבתים הפרטיים שלהם. האם הבית עומד בתקנים שנקבעו על ידי המדינה? האם לא יכולים, חלילה, לקרות אסונות מסוגים שונים גם בבית המגורים? המחשבות הללו מתעצמות כאשר רוכשים דירה חדשה, מסיימים שיפוץ או כאשר הוועד צריך להתמודד עם בעיות מול הקבלן. מה אפשר לעשות כדי לוודא שהבית בטוח למגורים, עומד בכל התקנים והחוקים? כבעלי הבית יש לכם אחריות כלפי היקרים לכם וגם כלפי המבקרים בנכס. זה המקום שבו נכנס לתמונה התהליך החשוב והחיוני של בדק בית.

בשנים האחרונות משמעות בדק בית הפכה להיות נפוצה ומוכרת יותר ויותר. אין הכוונה לניקיון ולהדברה שמרבית הדיירים הנכנסים לנכס מקפידים לעשות. הכוונה היא לתהליך חשוב הרבה יותר: הזמנת חברה רצינית ומקצוענית שבה מהנדסים שעושים שימוש במכשור מתקדם. אנשי המקצוע יוודאו עבורכם שהבית עומד בכל התקנים, הדרישות והחוקים ואתם תוכלו לישון בשקט בלילה. בדק הבית הוא הדרך שלכם להבטיח את איכותו של הנכס שאתם חיים בו. וועדי בתים יכולים להזמין בדיקה כזו במשותף מטעם הדיירים כולם ואז הבניין כולו יכול להיות רגוע.

בדק בית – הביטחון שלכם

אין חשוב יותר מההגנה על הביטחון ועל הבטיחות, ובכל זאת רבים מאיתנו אינם מודעים לכך שישנה דרך פשוטה ונכונה לבצע בדיקות בבית הפרטי. אנחנו נחגור את הילדים ברכב, נלמד אותם שוב ושוב על כללי זהירות בדרכים – אבל האם הם מוגנים בצורה הטובה ביותר בין כתלי ביתם? כולנו יודעים שהקבלנים נוטים לעגל פינות, ושבעיות שונות מתגלות במבנים חדשים וישנים חדשות לבקרים. הפתרון הטוב – וגם הזול ביותר – הוא מניעת התפתחות הבעיה והטיפול בה לפני שהנזק נגרם.

משמעות בדק בית היא בפשטות, היכולת להיות רגועים ושקטים לגבי המקום החשוב ביותר בחייכם והאנשים היקרים לכם ביותר. ליקויי בניה אינם חייבים להיות בהכרח מסכני חיים, אבל גם הנזק הכלכלי שהם עשויים לגרום משמעותי ביותר. בין הליקויים שהחברות מאתרות אפשר למצוא בעיות רטיבות שונות, פגמים בצנרת, פגיעות בריצוף, מרווחים בין שלבי המעקה ועוד ועוד. ברור שכדאי לדעת על הליקויים הללו לפני שמסירים את האחריות מהקבלן או חותמים על חוזה הרכישה. ברגע שהנכס עובר לידיכם רשמית האחריות על תיקון הליקויים והנזק תיפול, בשורה התחתונה, עליכם – מכיוון שיהיה קשה מאד להחזיר את הגלגל לאחור ולהוכיח שהנזק היה קיים לפני כניסתכם לנכס. מכל הסיבות הללו חשוב במיוחד לערוך בדק בית לפני כל כניסה לבית מגורים חדש.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
פתרונות הצללה חכמים ואסתטיים