ההפתעות שטמונות בסוגי לחמים שונים

1077 צפיות

אלפי שנים מלווה הלחם את המין האנושי. לאורך פרק זמן כה ארוך, אין פלא שהוא עבר גלגולים שונים וניתן למצוא גרסאות רבות מספור. אם הלחם הרגיל כבר פחות מרגש אתכם או שאתם רוצים לארח ולשים על השולחן לחם מיוחד, “לחם הפתעה”, זה המקום להכיר כמה אפשרויות נפלאות.

לחם עם בצל, מטוגן או מקורמל

פעם, ארוחה של לחם עם בצל, נחשבה לארוחה של חסרי המזל או של כאלה שהפרוטה לא מצויה בכיסם. אבל הזמנים השתנו והבצל הפך לשותף מופלא בארוחות גורמה, במיוחד במצבו המטוגן. ההפתעה הראשונה שאפשר למצוא מוטמנת בתוך לחם מחמצת, לחם מקמח מלא או אפילו בלחמיות, היא בצל מטוגן. השילוב של בצק שמרים או מחמצת, עם הבצל המטוגן מחולל חגיגה בפה בכל ביס. ואם אתם אוהבים דגש מתקתק, תוכלו להתחבר מאוד להפתעה ששמה בצל מקורמל.

אגוזים משודרגים

אגוזי מלך, לוז, קשיו או פקאנים, לא משנה איך אתם אוהבים אותם, הם מאוד טעימים וגם מאוד בריאים. זה כבר מזמן לא שייך רק לתפריט של צמחוניים ונהוג להוסיף אותם לפשטידות, לעוגות, לסלטים ועוד. אבל הפעם אנחנו בעניין של לחמים וזו בהחלט ההפתעה שכיף למצוא בתוך פרוסה, בתוך כריך. ואם אתם בקטע של שדרוגים נוספים, הרי שניתן למצוא את זה בצורה של עשבי תיבול שונים. את סוגי הלחמים הללו כיף לטבול בסלטים או בממרחים וזו יכולה להיות ארוחה בריאה ומפתיעה גם לילדים. בפעם הבאה שיבקשו כריך עם שוקולד או ריבה, לפחות שיהיו בפנים תוספות בריאות ומזינות.

פטריות או לא להיות

בהרבה מטבחים, פטריות תופסות מקום של כבוד. הן משמשות להכנת תבשילים, מרקים, פשטידות. מפטריות אפשר ליצור ארוחה צמחונית, שמרגישה כמו בשר. בגלל הטעם הניטרלי שקולט בשמחה תבלינים שונים או רטבים, אין פלא שהציבור הרחב בארץ כבר לא חושש מפטריות אפילו בארוחות גורמה. ואם עוד לא ניסיתם, אז זה הזמן – לחם שפנים טמונות פטריות מוקפצות קלות או מטוגנות. הן יכולות להשתלב גם לצד הפתעות אחרות כגון בצל מטוגן או שום.

עגבניות מיובשות וזיתים צבעוניים

שתי תוספות קלאסיות שהולכות נהדר עם פיצות, הן עגבנייה מצד אחד וזיתים מצד שני. אבל אין מה לומר, אפשר להשתמש בתוספות הללו, גם כדי להפתיע עם לחם משודרג, שכל ביס מרענן מחדש. ויש כל כך הרבה סוגים של זיתים, ירוקים ושחורים, מבוקעים או מפולפלים, שלחמי זיתים מהווים בעצם משפחה שלימה. ואם מוספים בפנים עגבניות מיובשות, מתקבלת פרוסה להיט, שלא משאירה אף אחד אדיש.

חגיגה של טעמים

לסיכום, בפעם הבאה שיתחשק לכם כריך או שתרצו להגיש במסיבה לחם ומטבלים וממרחים שווים, אל תסתפקו בפרוסות של לחמים רגילים. הטעמים המשודרגים וההפתעות שבפנים – מבטיחים ומקיימים חגיגה של טעמים.

 

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
כל ההזדמנויות לאכול בלי גלוטן
ההפתעות שטמונות בסוגי לחמים שונים