דרכון ספרי למגורשי ספרד – על מה מדובר?

789 צפיות

מילות / עו”ד יהונתן  גולן / אזרחות ספרדית למגורשי ספרד , דרכון ספרדי למגורשי ספרד

אם גם אתם צאצאים של מגורשי ספרד ותמיד חלמתם על דרכון אירופאי בוודאי תשמחו לקרוא שממשלת ספרד מאפשרת קבלת דרכון ספרדי למגורשי ספרד וצאצאיהם. בהתאם לחוק האזרחות הספרדי, מגיעות הקלות מסויימות לקהל היעד של מגורשי ספרד והצאצאים שלהם וזאת בעת הוצאת אזרחות ספרדית וזאת משום שספרד מחויבת לקבוצה זו מבחינה היסטורית. דבר חשוב נוסף אותו יש לדעת הוא שבשנת 2014 אושר תיקון לחוק האזרחות הספרדית, תיקון אשר פתח חלון הזדמנויות לצאצאים של מגורשי ספרד בכל הקשור אל קבלת אזרחות של המדינה.

 

במסלול בקשת אזרחות ספרדית, המבקש תמיד יידרש להוכיח  שהוא צאצא ליהודי מגורשי ספרד ולקבל את ההכרה של הקהילה היהודית על כך. בנוסף, הוא יידרש לעבור בחינה השפה הספרדית ובחינה בכל הקשור אל התרבות והאקטוליה הספרדית. לאחר הוכחת זיקה לספרד מבקש האזרחות יידרש לטוס לספרד ולהיפגש עם הנוטריון למטרת חתימה על כל טפסי הבקשה ונספחיהם והעברת הבקשה  לרשויות וזאת לצורך אישור אזרחות ספרדית למגורשי ספרד.

 

חשוב לדעת שגם אם אתם קטינים תוכלו להגיש בקשה לאזרחות ספרדית ולזכות באותו דרכון ספרדי מיוחל וקרוב לוודאי שתהליך קבלת האזרחות והדרכון שלכם יהיה מהיר יותר מזה של המבוגרים וזאת משום שקטינים אינם  צריכים לעבור את מבחני השפה והתרבות שנדרשים המבוגרים. באם עברתם את גיל שבעים ומעלה, הנכם פטורים ממבחני שפה ותרבות ויכולים לבחור האם אתם מעוניינים באזרחות ספרדית או באזרחות פורטוגלית. דבר נוסף אותו חשוב לדעת הוא שכל אחד שמעוניין באזרחות ספרדית והינו יהודי ממוצא ספרדי חייב להגיש את הבקשה עד אוקטובר 2018 ולאחר מכן ניתן יהיה לבקש הארכה של שנה נוספת בלבד.

 

כל הסיבות לאזרחות ספרדית אירופאית

אז מדוע כל כך הרבה ישראלים חושקים באותו דרכון ספרדי למגורשי ספרד ? משום שדרכון זה הינו דרכון אירופאי לכל דבר, דבר שמאפשר ללמוד במימון מלא או חלקי בכל מדינות האיחוד, לעבוד בכל מדינות האיחוד ללא הצורך בהיתרים ובירוקרטיה סבוכה, לעבוד בכל מדינות האיחוד, להיכנס אל מדינות אליהן אין כניסה לאזרחי ישראל, לזכות בכל התנאים של תושבי אירופה ועוד. כל אותם יתרונות הופכים את אותו דרכון ספרדי לאטרקטיבי ביותר ולכן רבים פונים אל עורכי דין המומחים בתחום וזאת על מנת שאלו יבחנו את המסמכים השונים ויאמרו להם האם אכן יש להם סיכוי לקבל את אותה אזרחות ספרדית למגורשי ספרד על סמך מקום לידתם של הוריהם וכיצד ניתן לבצע את הדברים באופן המהיר והמקצועי ביותר. בהצלחה!

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
מה חשוב לדעת על חוק שעות העבודה והמנוחה?
דרכון ספרי למגורשי ספרד – על מה מדובר?