בדק בית – למה להוציא כסף

829 צפיות

בישראל יש מבנים רבים שאינם עומדים בדרישות ובתקני הבנייה, דבר שמעמיד בסכנה כל אדם שמחליט לרכוש את אותה המבנה אם לצורך מגורים ואם לצורך עבודה. מסיבה זו חשוב מאוד לבצע בדיקה מקיפה של אותו מבנה בו מעוניינים טרם מחליטים לרכוש אותו, בדיקת בדק בית.

 

בודקים את המבנה

יש אנשים שטוענים שהם משלמים הרבה כסף על המבנה ואין שום סיבה שהם יתחילו להוציא סכום נוסף של כסף על השכרת שירותיהם של מומחים שיבואו לבדוק את הבית. בדרך כלל אנשים אלו מחליטים לבצע בדיקה מקפת של הבית בעצמם ולעיתים הם מביאים בני משפחה או חברים על מנת שיעזרו להם ויאמרו להם האם הם מבחינים בליקויים אלו או אחרים במבנה. גישה זו שגויה וזאת משום שלא ניתן להבחין בכל הליקויים במבנה בעין בלתי מזוינת. למעשה, לעיתים אנשים מבינים בדיעבד שהם עשו טעות רק כאשר הם מתחילים לסבול מאותו הליקוי ונדרשים לתקן אותו או כאשר הם מנסים למכור את המבנה ומבינים שמשום הליקויים שוויו  נמוך יותר מכפי שהם חשבו.

 

בדיקות בדק הבית

בדיקות בדק ניתן לעשות למבנה מכל סוג, אם מדובר על מבנה מסחרי אותו מעוניינים לקנות למטרת השקעה, דירה חדשה מהקבלן או דירה במבנה מגורים שעומד על תילו כבר עשרות שנים. בדיקות אלו תמיד יערכו על ידי מומחים בתחום, אם מדובר על אנשי מקצוע שונים, מהנדסים, אדריכלים, שמאים והבדיקות תמיד יעשו תוך שימוש במכשור וציוד מתקדמים. חשוב לדעת שגם אם שילמתם על דירה בבניין אותו בנה הקבלן יש תקופה מסוימת (לאחר מסירת המפתח לדייר), בה הדייר יכול לבדוק את כל הקשור אל בניית הבית ולדרוש מהקבלן לתקן בו  את אותם ליקויים שאותרו. בנוסף, תוצאות בדיקות הבדק מובילות פעמים רבות אנשים לבחור שלא לקנות את אותו נכס או לדרוש מהמוכרים לתקן את כל אותם ליקויים ולהראות להם הוכחות לתיקונים אלו, טרם קניית הדירה.

 

בדיקות חשובות

כל אדם שעומד לרכוש נכס או אדם שקנה נכס חדש מקבלן צריך לוודא שבאותו הנכס אין ליקויי בנייה. כל אחד שרכש נכס חדש צריך לבדוק האם הבנייה של אותו מבנה נעשתה בהתאמה מלאה למפרט הטכני שהוצג בפני הלקוח כאשר הוא קנה את הדירה (דבר שכולל גם את כל הרשום בחוזה עליו הוא חתם), דבר זה ניתן לעשות על ידי הזמנת שירות ביקורת מבנים. בדיקות בדק בית צריכות להיעשות בכל מבנה שנקנה מידי קבלן ולכל מבנה בו מעוניינים לרכוש דירה. בדיקות אלו כוללות בדרך כלל את רמת איכות הבנייה, בדיקה של תשתיות הבית, שלד המבנה, ליקויים בעת בנייה ועוד. לאחר כל הבדיקות מהנדס החברה ירשום בפניכם דו”ח מפורט בו תוכלו להשתמש גם בבית המשפט. בהצלחה.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
קנייה חכמה של זרי פרחים
בדק בית – למה להוציא כסף