723 צפיות

תרפיה בבעלי חיים היא שיטת טיפול חדשנית לכאורה, אך מקורותיה שאובים עוד מימד קדם. הערך המוסף השאוב מיחסי הגומלין שבין אדם לחיה ידוע עוד מקדמת דנא, שכן עוד משחר הימים נוצרו יחסים בין האדם לטבע שסביבו ובעיקר עם בעלי החיים, אלא שהיום הצליחו למקצע ולנתב את היחסים הללו גם לטובת הליך טיפולי מוגדר ומובנה.

התרפיה מתבצעת בנקודת המפגש ועל בסיס קשר מתמשך שבין אדם לחיה, כאשר זו מתבצעת עם בעלי חיים מסוגים שונים והיא נערכת בסביבות טיפוליות שונות, לרבות ביתו של המטופל.

סוג התרפיה מסייע בתהליכי ריפוי, שיקום ושיפור תפקוד והוא מתאים לבעיות מסוגים שונים. בין אם מדובר על קשיים רגשיים, תקשורתיים, פיזיולוגיים, קוגנטיביים, תפקודיים או קשיים מאספקטים אחרים- טיפול באמצעות בעלי חיים מסייע לשפר את המצב בצורה ניכרת. סוג הטיפול מתאים לכל האנשים בכל הגילאים, החל מגיל הינקות ועד לזקנה מופלגת.

לימודי תרפיה בבעלי חיים מיועדים לאנשים שמעוניינים לקבל ידע והכשרה בתחום הטיפול היעודי הזה והוא מותאם במיוחד לאנשים בעלי רקע טיפולי, סוציאלי, רפואי או מדעי. תנאי הכרחי ללימודים מסוג זה הוא אהבה לבעלי חיים.

קהל יעד

לימודי תרפיה בבעלי חיים מותאמים לאנשים שלמדו או לומדים וטרינריה ומעוניינים להתמקצע בתחום הטיפולי שבין אדם לחיה, בנוסף מתאימים הלימודים לאנשים שעוסקים או מעוניינים לעסוק בתחום הטיפולי ומעוניינים להתמקד בתחום של תרפיה באמצעות בעלי חיים. מאחר והלימודים מהווים יחידה עצמאית הם מותאמים גם לאנשים שאין להם כל רקע לא במדעי בעלי החיים ולא בטיפול, שכן כל שכל הידע הנדרש מוענק במהלך הלימודים.

קהל יעד נוסף שאליו פונים לימודים אלה הוא אנשים עם מוגבלויות ואנשים שהתנסו בסוג התרפיה והתאהבו בה. ישנו קהל רחב של אנשים שעשו מעבר ישיר וטבעי מלהיות מטופלים בעצמם ללהפוך למטפלים בשיטה היחודית והנפלאה הזו.

תוכן הלימודים

לימודי תרפיה בבעלי חיים הינם לימודים מקיפים הכוללים הכשרה עיונית ומעשית במטרה להעניק למטפל העתידי את כל הכלים הנחוצים להפוך למטפל מוכשר ומקצועי. במסגרת תכני הלימוד ישולבו תכנים הן ממדעי הטבע ובעלי החיים והן נושאים מתחומי הטיפול השונים תוך התמקדות בנקודות ההשקה. בין נושאי הלימוד יהיו קורסים בתחומים כמו יסודות הוטרינריה, ביולוגיה, שיטות גידול וטיפול בבעלי חיים. בנוסף מערכת הלימוד תכלול קורסים מתחום הפסיכותרפיה והפסיכולוגיה לרבות יישום טכניקות טיפול שונות. הלימודים, כאמור, יכללו גם לימודי שטח מעשיים. במסגרת לימודי תרפיה בבעלי חיים ניתן להתמחות באפיקים שונים כך למשל רכיבה טיפולית, חינוך ושיקום בעזרת בעלי חיים ועוד

בוגרי מסלול לימודי תרפיה בבעלי חיים משתלבים במגוון של מסגרות חינוך וטיפול שונות, הם יכולים להשתלב במרכזים המתמחים בטיפול בבעלי חיים, במרכזי גידול של בעלי חיים, בבתי ספר ומסגרות חינוך אלטרנטיביות, מוסדות שיקום ועוד.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
ביטוח לנוסעים לחו”ל לטיול בטוח ושקט