עיצוב, אדריכלות ומה שביניהם

1128 צפיות

סטודנטים רבים המעוניינים בלימודי אדריכלות או עיצוב לא תמיד מבינים את ההבדלים ביניהם. למרות הקשר ההדוק בין אדריכלות לאדריכלות פנים, מדובר בשני מקצועות שונים לחלוטין עם מסלול לימודים שונה, ויש לשקול היטב את המסלולים השונים ולהבין אותם, טרם הרישום ללימודים.

 

לימודי  אדריכלות – מהמסד ועד הטפחות

אדריכלות, או ארכיטקטורה, עוסקת בתכנון מבנים שלמים מסוגים שונים ובהקשרים אורבניים מגוונים וקונסטרוקציות שונות של המבנה כולו. האדריכל יהיה בעל הכשרה אקדמית מקצועית מקיפה ויהיה שותף לתכנון, יפקח על הבנייה ואישור התוכניות שלה.

לימודי אדריכלות כוללים למודים תיאורטיים ומעשיים וכן עבודת גמר. הלימודים חושפים את הסטודנטים לנושאים מגוונים, ביניהם תוכנות גרפיות דו ממדיות, תכנון עירוני ותכנון נוף, שיקום מבנים, שיטות ומודלים שונים בתכנון מבנים, טכנולוגיה של בנייה ותיעוש, מונחי יסוד בפיזיקה, מתמטיקה וגיאומטריה, אומנות, שימור מבנים בניית דגמים, חומרי גלם והשימוש בהם, חוקים בבנייה, שימושי מחשב ייעודיים תכנון ובנייה ועוד. משך הלימודים לתואר באדריכלות הוא כחמש שנים אקדמיות שבסיומם יקבל הסטודנט שעמד בתנאי הלימודים והבחינות תעודה ורשיון אדריכל מרשם האדריכלים. עוד יהיה באפשרותו להיות אחראי ומוסמך חתימה על פרויקטים בבנייה של מבנים עד אחד עשר מטרים גובה.

 

לימודי עיצוב פנים – עוברים פנימה

עיצוב פנים או אדריכלות פנים הוא מקצוע שונה ממקצוע האדריכלות. כאן מתמקד המעצב בחלל הפנימי של המבנה, עם ירידה לפרטים הקטנים ביותר, נותן מקום לאדם בתוך המבנה, תוך חיפוש אחר מענה הולם לצרכיו הפיסיים והנפשיים של האדם. עיצוב פנים יכול להתקיים בבית, במשרד, במרפאה,בבית מלון, במוזיאון ובכל מבנה בעל חלל פנימי המתחשב באופי המקום ובשוכני המבנה. ההתייחסות לעיצוב נעשית מתוך היבטים שונים כמו אירוח, פרטיות, מקום אחסון ועוד.

לימודי תואר ראשון בעיצוב מתאימים לכל מי שאוהב שינויים, יכול לראות חלל פתוח ולדמיין אותו מייד כשהוא מרוהט ומעוצב, יש לו זיקה ליצירתיות, ליוזמה וחדשנות והוא בעל ראייה כוללת של התמונה כולה המורכבת מפרטים קטנים. על המעצב לדעת כיצד ליצור חלל שהוא מעוצב ויחד עם זאת פונקציונלי. הלימודים כוללים נושאים מגוונים וביניהם ניצול מבנה קיים או שינוי שלו בהתאם לצרכים, יסודות בנגרות, טקסטיל, אינסטלציה, תאורה וכדומה, שימוש בחומרי גלם שונים וטכנולוגיות הייצור שלהם, תהליכי בנייה וביצוע, סגנונות עיצוביים עולמיים, פאנג שואי, פיתוח מיומנויות אדריכליות ועיצוביות, קומפוזיציה, שימוש בצבעים, פיתוח מיומנויות חזותיות, בניית דגמים, שימוש בתוכנות הדמיה בתלת מימד ותוכנות רלוונטיות אחרות, מושגי יסוד בעיצוב, ההסטוריה ש העיצוב, שימוש בתאורה ועוד.

לימודי תואר ראשון בעיצוב נמשכים כארבע שנים אקדמיות, בסיומן מקבל הסטודנט תעודת אדריכל פנים. ניתן היום ללמוד קורסים קצרים יותר, בני שנה או שנתיים אולם הם אינם לימודי תואר אלא לימודי תעודה של מעצב פנים.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
חיטוב מהכסא- שילוב ספורט עם קריירה