חקירות כלכליות – על מה מדובר?

825 צפיות

חקירה כלכלית היא חקירה שמתבצעת על מנת לאתר נכסים ורכוש בישראל ומדינות שונות ברחבי העולם. חקירה מסוג זה נעשית פעמים רבות על מנת לחשוף מצבים של הונאות ומעילות שונות. בנוסף, רבים שוכרים את שירותיו של בלש פרטי שמומחה בכל הקשור אל חקירות כלכליות על מנת לברר מהו הגב הכלכלי של אדם איתו הם מעוניינים להיכנס לעסקים, אם הכוונה היא אל רמת האשראי ממנה הוא נהנה, חובות שונים שצבר ועוד. נתונים אלו עוזרים להם להבין מהי רמת הסיכון אותה הם נוטלים בהחלטה לקשור קשרים עסקיים איתו.

 

חקירות כלכליות – מתי?

בכל מקרה בו אתם מעוניינים להוכיח משהו בו אתם חושדים לגבי אדם או גוף – בכל הקשור אל ההיבט הפיננסי שלו. פעמים רבות אנשים פונים אל בלש פרטי במטרה שיבצע חקירה כלכלית על השותף העסקי שלהם, יש מצבים שונים בהם נשים או גברים שמעורבים בתהליך גירושין כואב פונים אל משרד חקירות במטרה שהחוקרים של המשרד יבצעו בדיקת כלכלית של בן או בת הזוג. יש מצבים בהם החקירה מתבצעת במקרה בו אדם מעוניין בבדיקה כלכלית מקיפה טרם הוא נכנס אל שותפות עסקית זו או אחרת ומצבים רבים נוספים. פעמים רבות חברות ביטוח פונות אל משרדי חקירות גדולים שמומחים בתחום החקירות הכלכליות וזאת על מנת לברר אודות מצבו הפיננסי, או חשד להונאה של לקוחות החברה שהגישו טביעת ביטוח.

יש שני סוגים עיקריים של חקירות מסוג כלכלי. הסוג הראשון הן חקירות של גופים שונים, אם הכוונה היא אל משרדי ממשלה, חברות ביטוח ועיריות. אלו פונים אל משרד החקירות באשר לאנשים שמבקשים מהם הטבות והנחות  שונות וזאת משום מצב כלכלי בעיתי ואילו אותו הגוף שצריך לקבל החלטה, אינו בטוח שמא הם מנסים להונות אותו או שמא המצב הוא אכן כך.  בלש פרטי יוכל לספק את התשובה המדויקת וזאת לאחר חקירה כלכלית מקיפה. הסוג השני של החקירות, הן אותו הסוג הפרטי עליהן כתבנו, כאשר הפונה יכול להיות אדם פרטי, או חברה פרטית.

 

לסיכום, חקירה כלכלית מתבצעת במקרה בו מעוניינים לאתר מקורות פרנסה נוספים של עובדים, כאשר מעוניינים לאתר נכסי נדל”ן של אדם מסוים, איתור כלי רכב, חשבונות בנק בישראל ובחו”ל, כאשר מעוניינים לקבל החלטות עסקיות  או להחליט על זכויות כספיות של אדם וכאשר מעוניינים לבדוק את מצבו הפיננסי של אדם זה או אחר.

 

 

 

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
קורס מנחים לסדנאות גיבוש ופעילות קבוצתית
חקירות כלכליות – על מה מדובר?