אבקות חלבון – כל מה שאתם חייבים לדעת

543 צפיות

נטילת אבקות חלבון

צריכת תוספי התזונה העולמית נמצאת בקו עלייה מתמדת, וגם בישראל היא צומחת. תוספי תזונה משלימים לגוף האדם את הויטמינים, המינראליים ויתר החומרים הדרושים לו לצורך בנייה ותחזוקת גוף טובה. אבקות חלבון הם תוספי תזונה פופולאריים מאד, ונדרשות עקב חיוניות החלבון בבניית השרירים. חלבון מסייע בגדילה, ותורם באופן כללי לבריאות האדם וחיוניותו. יש מצבים בחיי אנשים בהם יש צורך בצריכה מוגברת של חלבונים. ידוע שספורטאים נוטלים אבקות חלבון מסוגים שונים. הם מסתייעים בהם בשל פעילותם הספורטיבית המאומצת.

 

יתרונות של אבקות החלבון

בנוסף לספורטאים, יש אנשים אשר לוקחים דרך קבע אבקת חלבון והם משתמשים בה במינונים קבועים במהלך החודש. מומחים טוענים ששימוש באבקת חלבון דוחה מחלות, ומסייע בתקופות בו האדם נרפא ממחלות ממושכות. היא תורמת לחיוניות הגוף, ומסייעת לאיכות חיים טובה. כל אחד נוטל אבקות חלבון ותוספי תזונה אחרים על פי צרכיו, וכדאי להתייעץ עם מומחים לנושא. צריכת אבקת חלבון אינה מסוכנת כלל והעצה היא לא להגזים בצריכה. יש מספר סוגים של אבקות חלבון והם מגיעים בצורת אבקה, נוזל או בטבליות מוצקות.

 

סוגי אבקות חלבון

יש מספר רב של אבקות חלבון וכל אחד תורם את תרומתו לגוף באופן שונה. בכולם יש ריכוז כזה או אחר של חלבון, ומיועד לצרכנים שונים. חלבון מי גבינה הוא אחד המבוקשים ביותר בגלל תכונותיו. הוא מכיל כמות רבה של חלבון בריכוז גבוה ויכול להתמוסס במהירות בגוף. לכן, ספורטאים אוהבים ליטול אותו ועושים זאת לפני אימון במהלכו או לאחריו. חלבון קזאין, לעומת זאת, מתפרק באיטיות וההמלצה היא לקחתו בשעת מנוחה. יש אבקת חלבון מבוססת סויה ואותה יצרכו כל  מי שאינו אוכל מזון מהחי.

 

מינון מתאים

בחברות מסוימות נוהגים אנשים לצרוך אבקות חלבון על בסיס קבוע ,ובמרבית המקרים, המודעות לכך נובעת מהצורך להשלים חלבונים. מוצרי המזון בארצות אלו אינם מזינים דיים ולא מכילים כמות חלבונים המספיקה לגוף. אנשים אשר נוטלים אבקת חלבון באופן קבוע צריכים להתייעץ עם מומחים בתחום, והמינון המומלץ הוא זה שיאזן את כמות החלבונים בשריר. ברגע שיש די חלבון לבניית השריר אזי המצב הוא אידיאלי. כמות פחותה מדי תגרום להתחלת פירוק השריר ומצב זה אינו רצוי.

 

רכישה איכותית

כאמור, אנשים אשר צומחים זקוקים לחלבון בכמות מוגברת, וצריך לקחת בחשבון שנטילת אבקת חלבון צריכה להיעשות יחד עם תזונה מתאימה ולא כתחליף לה. מומלץ לצרוך אבקות חלבון שמיוצרת על ידי יצרנים בעלי מוניטין בתחום. כדאי לרוכשם בחנויות טבע ובבתי מרקחת, ושם אפשר גם לקבל הדרכה וייעוץ בתחום. מנהל התרופות ומזון האמריקאי, כמו מקבילו האירופאי, מצהירים כי אבקות החלבון הינם בטוחים לצריכה בתנאי שמייצרים אותם על פי קריטריונים מתאימים. צריכתם לטובת הגוף חיונית וככל שהם יהיו איכותיים יותר, כן השפעתם תהיה טובה יותר על המשתמש.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
צעדים ראשונים לאחר השיפוץ