השקעות בשוק ההון

817 צפיות

מרבית הציבור מושקע בשוק ההון בין אם בעזרת אנשי מקצוע כמו מנהל השקעות, מנהל קרנות או מנהל תיקים ובין אם בשל ניהול השקעות בשוק ההון באופן עצמאי. גם אותם הכספים שאיננו חשופים אליהם בטווח הקצר כמו למשל כספי פנסיה, קופות גמל, קרנות השתלמות וחסכונות נוספים מושקעים בבורסה ולא בכדי שכן כסף כידוע מסוגל לייצר כסף, ואין צורך בהון התחלתי גבוה להבדיל מהשקעות נדל”ן לדוגמא על מנת להשקיע בניירות ערך, אחד מאפיקי ההשקעה שלא רק שאינם כרוכים בהון ראשוני גם יכולים להניב תשואה גבוהה.

אפשרויות השקעה

בתחילת הדרך יש להתאים בין תיק ההשקעות המסוים העונה על צרכי המשקיע לבין מידת הסיכון בה הוא מסוגל להשקיע. בשורות הבאות סקירה קצרה של כמה מהאופציות ואמצעי ההשקעה לרשותו של כל אדם בעל הון שברצונו לבצע השקעות בשוק ההון. אדם שאין ברצונו להשקיע ומעדיף להחזיק בכסף מזומן עתיד להפסיד הפסד כפול, ראשית הוא מפסיד ריבית אלטרנטיבית שניתן לקבלה גם בהשקעה בפיקדון בטוח או בניירות ערך בעלות פוטנציאל רווחי.

אמצעי השקע- פיקדון בבנק

ההפסד השני הוא מתוקף שחיקת הכסף, כאשר ובדומה למרבית התקופות, המשק נמצא בסביבה אינפלציונית חיובית והכסף של היום יהיה הרבה פחות שווה מחר מבחינה ריאלית, וכוח הקנייה קטן. אמצעי ההשקעה כוללים פיקדון בבנק, אפיק השקעה סולידי באמצעותו אפשק להשקיע לתקופה מוגבלת וידועה מראש, החל מכמה ימים בודדים וכלה בכמה שנים. ניתן לבחור פיקדון שקלי או בכל מטבע אחר, לצד ריבית קבועה עם הצמדה למדד, מטבע אם כל נוסחא אחרת משולבת.

קרנות נאמנות וכתבי אופציות

אפשרות נוספת היא קרנות נאמנות המהוות גוף פיננסי אשר מרכז פרטים למטרות השקעה משותפת בניירות ערך סחירים. חבירה לקרן מתבצעת באמצעות קניית יחידות השתתפות בקרן המעניקה למחזיק ביחידות אלו זכות לשותפות ברווחים על פי גודל האחזקה. השקעה בכתבי אופציה מאפשרת לקבל תשואה על סכום גבוה יותר מהסכום הראשוני שהושקע בפועל. שינוי במניה עליה הונפקה האופציה יוביל לשינוי בכתה האופציה לפי יחס המינוף\ עבור שני הצדדים ובמילים אחרות יתכן ושניהם יפסידו או ירוויחו בצורה משמעותית.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
רוצים לטוס לחופשה ברומניה? קבלו את כל היתרונות בהזמנת דיל לרומניה