חימום מים בעזרת משאבות חום

654 צפיות

היום הדרך הפופולארית ביותר לחימום מים היא עדיין דודי השמש המותקנים על הגגות אשר הפכו כבר לחלק מנוף ארצנו. עם זאת, ישנן דרכים נוספות לחימום. אחת מהן היא חימום  באמצעות גז ודרך נוספת אשר הולכת וצוברת תאוצה היא משאבות חום. אמנם זו אינה שיטה חדשה, זוהי שיטה הקיימת כבר קרוב לארבעים שנה אך היום נראה שהעניין בה הולך וגובר גם בשל ההתייקרות במחירם של הדלקים המשמשים לחימום וגם בשל העובדה שזוהי שיטה ירוקה.                                 

מהן משאבות חום?

משאבת חום שואבת אליה אנרגיה מן הסביבה, ומתרגמת אותה לחום אשר מחמם את המים. יתכן שעולה השאלה מה קורה במזג אויר קר אשר בו דווקא יש צורך לחמם את המים ביתר שאת. אמנם האויר אצלנו לא מגיע לקור כזה בדרך כלל, אך מסתבר שהמשאבה עובדת גם בטמפרטורה של מינוס עשר מעלות. אנרגיה, מסתבר, יש גם באויר קר והיא מנוצלת על ידי המשאבה. שימוש בדרך חימום זו נעשה לפחות כרגע בעיקר במקומות גדולים כמו בתי חולים, בתי מלון ומוסדות ציבוריים נוספים הזקוקים לחימום מים בכמות גדולה. הם מעדיפים לעבוד עם משאבות חום ופחות עם דודי שמש אשר מספקים מים חמים בכמות קטנה יותר.

מהו המבנה של המשאבות?

המשאבות כוללות בדומה למזגן גם מדחסים, מאיידים, שסתומים, מעבים ומפוחים. תפקידם של מדחסים הוא כשמם- לדחוס את החום אל תוך המשאבה. השימוש בשיטה זו הוא חסכוני כי שלושה רבעים מהאנרגיה ניתנת על ידי הסביבה ללא כל השקעה ורק רבע ממנה מתקבל מעבודת המשאבה עצמה באמצעות חשמל. זוהי מערכת הדומה למערכת של מזגן. המשאבה שסופחת חום אל תוכה פולטת קור אל סביבתה.

למה עושים שימוש במשאבות חום?

מערכת זו משמשת לחימום המים בבית, חימום תת רצפתי וגם חימום של בריכות שחיה או ג’קוזי. חימום של מי צריכה לשימוש הביתי נעשה לחום של עד 65 מעלות, וחימום של מי בריכה או ג’קוזי נעשה לחום של 28-40 מעלות.

היכן רוכשים משאבות אלה?

יש לבדוק מיהם היבואנים והמשווקים המורשים של המשאבות. כאשר אתם מתעניינים במערכות אלה בדקו כי אכן מדובר במשווק מורשה שלהן אשר יתקין אותן מבלי לגרום נזק ויקח אחריות לאורך זמן במקרה של תקלה, כמו למשל של תיקון משאבות טבולות. כמו מזגן, מדובר על מערכת מורכבת במידה מסויימת ולכן חשוב שאת ההתקנה יבצע רק מי שקיבל הכשרה לעשות זאת.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
סגירת מרפסת בחורף- העסקים ממשיכים כרגיל