מוצרי המגזר הפרטי ומוצרי המגזר התעשייתי

820 צפיות

לא רבים מודעים לכך שמעבר למגזר הפרטי, בו ישנם צרכנים פרטיים, שזקוקים לפריטים כאלה ואחרים לצרכים אישיים שלהם, קיים גם מגזר תעשייתי או עסקי, אשר נזקק לשירותים לצרכים התעשייתיים שלו. לעיתים מדובר במאוורר ביתי שצרכן פרטי ירכוש לקראת הקיץ לעומת מאוורר תעשייתי שירכש על ידי מי שמחזיק במפעל או בשטח חקלאי בו הוא זקוק לאיוורור עבור המצרכים שהוא מייצר בו ולעיתים, יזדקק המגזר התעשייתי לבנייה של פריטים מאסיבים יותר מאשר נדרש להם הצרכן הפרטי, משום השחיקה הגדולה שלא ניכרת בשימוש הפרטי לעומת זה התעשייתי. ישנם מוצרים שבדרך כלל אינם נצרכים על ידי אנשים פרטיים, כמו משאבות על סוגיהן השונים, קורות, חלקי חילוף מיוחדים אבל קיימות נקודות השקה שיכולות להביא לפיתוחים מעניינים.                                                                                                           

החלק המעניין יותר בהשקה שבין הצרכים של המגזר הפרטי לזה של המגזר העסקי, הוא במעברים שמבוצעים מפעם לפעם ביניהם. לעיתים אנו שומעים על מוצרים שביצעו בהם מודיפיקציות שונות, כדי להתאים אותם למגזר הפרטי, נוכח הביקוש למוצר שיטפל בבעיה או בצורך כלשהו שקיים לו כבר פתרון תעשייתי. מוצרים שפותחו בנאס”א עוברים השלמות והתאמות ומשוחרים לציבור, פטנטים ושיטות עבודות שונות נמצאים מתאימים לבית הפרטי או לבית הספר של הילדים. העולם מבין שקיים צורך בנקודות השקה רבות יותר ובפיתוחים של מוצרים שכבר קיימים, כדי להעביר אותם הליך של התאמה, עד כדי הגעה למוצר מוגמר שיכול להמכר לצרכן סופי.

לא תמיד משתלם לבצע התאמות שונות, בין אם משום שההשקעה היא רבה מדי ובין אם משום שהעברת מוצר מצריכה תעשייתית לצריכה פרטית, יכולה להביא לגילוי סודות מסחריים, פטנטים וכדומה, אשר יפגעו בנתחים של רווחים אחרים. לא ניתן למנוע יזמות בתחום מעניין זה, במיוחד משום שהידע והמידע שרבים יכולים להיות חשופים אליו, פשוט הפך נגיש.

ההבדלים ברכישות המבוצעות על ידי אנשים פרטיים לעומת הרכישות שיבצע מפעל גדול או קטן, מסעדה, משק חקלאי או אפילו אולם אירועים, הם בעלי שוני מהותי האחד מן האחר. משאבות, מאוורר תעשייתי ועוד מוצרים, הם רק חלק קטן מהמוצרים שרוכשים בתעשייה ולא בטיול ברחובות העיר או בקניון. להיות מודעים לכך ששוק זה קיים והוא גדול, יכול רק להביא לכך שמיזמים מסוימים, של טיפול והתאמה במוצרי תעשייתיים לכאורה, יוכלו לגדול למימדים רחבים יותר. ככל שתקומנה יותר יוזמות, כך תרוויח כל החברה מהוזלות מחירים, תחרות בריאה והמצאות שיקלו על החיים.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
נדנדה לתינוק – טיפים לבחירת הנדנדה המתאימה ביותר