מתי ואיך לקנות ולהחליף צמיגים לרכב

574 צפיות

 גלגלים הם כמובן מרכיב מהותי מכל כלי רכב, כאשר על גבי הגלגלים של הרכב מותקנים צמיגים שהם נקודת ההשקה של הרכב עצמו עם הכביש או כל משטח אחר עליו הוא נוסע. לכן יש לצמיגים חשיבות אדירה מבחינת ביצועים, בטיחות ונוחות הנסיעה בכל הרכב, בין אם מדובר על קטנוע קטן או על משאית גדולה וכבדה. לכן חשוב מאוד לדעת מתי ומדוע יש להחליף צמיגים לרכב וכמו כן כיצד יש לבצע את התהליך על הצד הטוב והיעיל ביותר. ריכזנו עבורכם את המידע הרלבנטי לגבי נושאר חשוב ומשמעותי זה, קריאה מהנה ומחכימה.    

מתי להחליף צמיגים?

צמיגים לרכב אינם מחזיקים מעמד לרכב. הצמיגים נשחקים עקב המגע הקבוע עם הכביש, תנאי הכבישים, מזג אוויר וכיוצא באלה. שתי הסיבות העיקריות להחלפת צמיגים הינן שחיקה ובלאי של הצמיגים הקיימים או נזק כלשהו לצמיג (כאשר זיהוי השחיקה והבלאי או נזק שנגרם מהווה “תורה” שלמה בפני עצמה). סיבה נוספת להחלפת צמיגים היא כאשר אתם מבקשים לשדרג את מידת הצמיגים ברכב שלכם כלפי מעלה מסיבות כאלו ואחרות.

בישראל זה פחות רלבנטי אמנם, אך ישנם נהגים המעדיפים להחליף את הצמיגים שעל גלגלים בכלי הרכב שלהם בהתאם לעונות השנה ועל מנת להתקין צמיגים המתאימים במיוחד לתנאים השוררים בעונה מסוימת או להבדיל בתנאי דרך מסוימים.

  • שחיקה ובלאי של הצמיגים: צמיגים שחוקים ובלויים מהווים סכנה בטיחותית ממדרגה ראשונה – פשוט כך! אין להזניח את הנושא ואין להמשיך לנסוע עם צמיגים לרכב בעלי רמת שחיקה גבוהה. השחיקה גם פוגעת בביצועים ויכולה לגרום לצריכת דלק גבוהה יותר למשל, אך בראש ובראשונה מדובר על נושא בטיחותי. צמיג יבש, סדוק, שחריצי האחיזה שלו נשחקו וכיוצא באלה, הוא צמיג שחוק המצריך החלפה.

  • שדרוג והגדלת צמיגים: נהגים רבים מעדיפים צמיגים גדולים ו/או רחבים יותר מטעמי אחיזה וביצועים או מטעמי אסתטיקה. אי אפשר להחליף לכל קוטר וסוג צמיג שרוצים אלא חייבים לבצע את התהליך בצורה מקצועית ומסודרת ולהתקין רק צמיגים מתאימים מבחינה מכאנית, בטיחותית ותפעולית.

איך לבחור את הצמיגים הנכונים ביותר?

לאחר שהבנתם או החלטת שאתם צריכים להחליף צמיגים לרכב שלכם, יש להחלטי באילו צמיגים לבחור. השוק הישראלי עמוס מאוד כיום במותגים ובאפשרויות צמיגים וגלגלים, וחשוב לבחור נכון מטעמי תקציב, ביצועים ובטיחות כמובן. בחירת הצמיג הנכון היא שילוב של מקצועיות ואומנות. יש להבין ראשית כל את גודל הצמיג הדרוש ואת המאפיינים הטכניים “היבשים” של כלי הרכב הרלבנטי בהקשר לצמיגים. אך מעבר לכך יש להבין את סגנון הנהיגה, שטחי הנהיגה העיקריים, מה הדרישות שלכם מהצמיגים, האם יש מאפייני מזג אוויר או שטח מסוימים להתחשב בהם, רצון לביצועים מסוימים, שיקולי תצרוכת דלק וכן הלאה – כך שרצוי לתת לאנשי מקצוע אמינים ומיומנים לסייע לכם בבחירה הנכונה והמושכלת ביותר של צמיגים לרכב.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
דרכים לשיווק ופרסום בעסקים קטנים