כיצד מתכננים חופשה משפחתית

626 צפיות

חופשה של כמה ימים, ולא משנה היכן או עם מי, היא הזדמנות נפלאה לקחת פסק מטרדות היום יום וליהנות מכמה ימים של שקט, שלווה והרבה כייף. כשמדובר בחופשה משפחתית עם הילדים, חשוב לתכנן אותה היטב כדי להפיק ממנה את המרב וליהנות ממה שמציע האזור שאליו נוסעים. ישנם לא מעט מסלולי טיולים בארץ שאפשר לשלב במסגרת החופשה המשפחתית וגם בתי מלון בצפון, במרכז או בדרום שבהם אפשר ללון. כיצד מתכננים חופשה משפחתית מבלי לצאת מהכלים? הנה כמה רעיונות:                    

  • שתפו את הילדים בתכנון החופשה – כדי להפוך את התכנון למהנה יותר, ומבלי לשבור את הראש יותר מדי, שתפו את הילדים שלכם בתכנון החופשה ובקשו מהם רעיונות שאפשר לשלב בה (כמובן אם מדובר בילדים גדולים). אם אתם רוצים לשלב מסלולי טיולים בארץ בחופשה שלכם, שאלו את הילדים איזה אזור בארץ יעניין אותם יותר, האם הם מעוניינים בטיולים המשלבים מים, למשל, בעלי חיים או אולי נופים יפים? אם אתם מחפשים בתי מלון בצפון או במרכז, שאלו את הילדים, האם היו רוצים שתהיה בריכת שחיה בבית המלון או אולי משחקים והפעלות לילדים וכדומה.
  • הזמינו מבעוד מועד – אמנם יש לא מעט בתי מלון בצפון ובכל הארץ, אולם אם אתם מתכננים חופשה במהלך הפסח או אולי הקיץ, קחו בחשבון שמדובר בתקופות עמוסות מאד. ולכן, הקפידו להזמין את מקום הלינה מבעוד מועד ואפילו מספר חודשים מראש. אותו הדבר נכון גם לגבי כניסה לאתרים או אטרקציות למיניהן. אם אתם מעוניינים לשלב בחופשה שלכם אטרקציות מיוחדות מאד, הזמינו אותן מראש ושריינו מקום בהתאם למועד שבו אתם מתכננים לצאת לחופשה.
  • הכינו תכנית חלופית – בין אם אתם מתכננים לשלב מסלולי טיולים בארץ, פעילויות הקשורות במים, הפעלות למיניהן וביקור באתרים היסטוריים שונים, חשוב שתכינו גם תכנית חלופית. לעיתים ישנן הפתעות בלתי מתכוננות בדרך, המצריכות מאתנו שינויים וקביעת תכנית חדשה. כדי שלא תמצאו את עצמכם אבודים לגמרי, קחו זאת בחשבון והיערכו לכך מראש. תכננו מסלול נוסף, סדר יום חדש וגם אטרקציות שונות שאפשר לבקר בהן במידה ואלו, המקוריות, אינן מתאימות או לא שהביקור בהן איננו יכול לצאת אל הפועל, מכל סיבה שהיא.
  • הכינו רשימה של הציוד שאותו יש לקחת לחופשה – רשימה מסודרת של כל הציוד שאותו יש לקחת לחופשה תעזור לכם להתארגן טוב יותר ותבטיח לכם שלא תשכחו חלילה פריטים חשובים, בגדים או מוצרים שאי אפשר להסתדר איתם במהלך החופשה המשפחתית.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
חופשה עם ילדים באזור הצפון