קורס מאמנים – האפשרויות הקיימות בשוק הישראלי

742 צפיות

אם בעבר תחום האימון הראה סימני צמיחה גבוהים במיוחד ואנשים רבים מאוד בחרו להיכנס לתחום המרתק והחדשני הזה, אם הסבות קריירה, קריירה שנייה, כי לא מצאו עבודה במקצוע שלהם וכיוצא באלו, אז כיום ניתן לראות ביסוס של התחום, התמקצעות ופחות מאמנים מאשר היו בשוק הישראלי בעבר. ישנם תחומי אימון ספציפיים כיום ושיטות אימון בלעדיות שפותחו בישראל ובעולם – אך מהן באופן כללי האפשרויות של מאמנים פעילים ומתעניינים חדשים להשתתף במסגרת של קורס מאמנים והכשרות אימון? ננסה  לפרט על כך.

הכרה ע”י ICF – ארגון המאמנים העולמי

כאשר תחום האימון היה בתקופת הצמיחה המהירה שלו לפני שנים אחדות, גורמים רבים ושונים הציעו מסגרות של קורס מאמנים, אפילו כאשר בפועל חלק מהמסגרות היו קורס מדריכים או קורסים לא מקצועיים מספיק. עם ביסוס התחום בישראל ובעולם כולו, ניתן לסמן מרכיב חשוב לגבי קורס מאמנים – הכוונה היא להכרה של הקורס והמוסד המלמד על ידי ארגון המאמנים הבינלאומי, ICF. אמנם ניתן לקבל הכשרת מאמנים טובה ומקצועית גם ללא ההכרה הרשמית הזו, למשל הכשרה על פי טכניקת אימון בלעדית ומקורית, אך כיום גורמי הכשרה רבים מציעים קורס אימון עם הכרה של ICF.

הגדרות של לשכת המאמנים בישראל

בישראל פעילה כיום לשכת המאמנים הישראלית, זהו הגוף הרשמי המאגד את המאמנים בישראל – מרכיב חשוב בתחום מקצועי ועבור אנשי המקצוע העוסקים בו. ההגדרות הכלליות של לשכת המאמנים בישראל בהקשר של קורס מאמנים מדברות על מסלול הכשרה בסיסי בהיקף מינימאלי של 175 שעות לימוד אקדמיות וביצוע התמחות הכוללת 100 שעות אימון, 24 שעות מהן תחת הדרכה ופיקוח לש מאמן מקצועי מוסמך.

בשנת 2010 בוצעה רפורמה בתחום האימון בישראל והלשכה מכירה רק בבתי ספר לאימון העובדים לפי ההגדרות שלה ולפי הרפורמה. כך שבהחלט ניתן להיכנס לאתר הלשכה ולבדוק שבית הספר לאימון הרלבנטי פועל לפי הגדרות הלשכה להסמכת מאמנים. כך, קורס מדריכים – איכותי ככל שיהיה – לא יכול להיות קורס מאמנים ולספק הסמכה רשמית של מאמן בישראל.

מגוון גדול של קורסים ומוסדות לימוד

אמנם קורס מאמנים אינו מסגרת אקדמית אלא מקצועית בלבד, אך היא ממוקדת ומקצועית לתחום האימון, בין אם לאימון כללי, טכניקות אימון מסוימות או לתחומי אימון ספציפיים. השוק הישראלי כולל מגוון גדול מאוד לש מכללות ומוסדות לימוד המציעים קורסים – רובם מוכר ע”י לשכת המאמנים. בתי ספר שאינם מוכרים ע”י הלשכה פועלים לעיתים על בסיס שיטת אימון בלעדית וייחודית ומציעים קורס איכותי אך לא מוכר ע”י הלשכה. חשוב לבדוק שמדובר על קורס אימון איכותי ומקצועי, עם אנשים איכותיים ועם תעודת הסמכה רלבנטית.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
אתרי קמפינג וטיולים בארץ
קורס מאמנים – האפשרויות הקיימות בשוק הישראלי