קניית רכב יד שנייה – מבעלות פרטית או מליסינג?

879 צפיות

רכישת רכב חדש לחלוטין בישראל היא עניין יקר, זאת “הודות” למיסים גבוהים מאוד שמהמדינה משיתה על ענף הרכב. לכן רבים מאוד בציבור הישראלי פונים לאפיק של קניית רכב משומש, כאשר זהו שוק דינמי, גדול מאוד בהיקפו ועם מגוון רחב של אפשרויות. באופן כללי, ניתן לסווג את התהליך של רכישת רכבים יד שנייה לשתי קטגוריות עיקריות עקב המבנה של שוק הרכב הישראלי – רכישה מבעלות פרטית או רכישה של רכב שהיה בבעלות חברות הליסינג. במאמר זה נסקור את האפשרויות וננסה להגיע למסקנה מה עדיף, לקנות רכב משומש מפרטי או מליסינג.

שוק הליסינג שולט בשוק הרכבים החדשים בישראל

נקודה חשובה שיש להבין במסגרת הדיון שלנו כאן האם לקנות רכב משומש שהיה בבעלות פרטית או מחברת ליסינג היא שחברות הליסינג שולטות למעשה בשוק הרכבים החדשים בישראל. הרוב הגדול של מסירות הרכבים החדשים בכל שנה נעשה למעשה מהיבואניות ואל חברות הליסינג (כאשר יש גם יבואניות המחזיקות חברות ליסינג). זאת עקב מבנה השוק, שבו לעובדים רבים יש רכבים צמודים מהמעסיק, במודל של ליסינג תפעולי, בנוסף ללקוחות פרטיים רבים הנוהגים ברכבים במודל של ליסינג מימוני. העובדה שמרבית המכוניות החדשות הנוסעות על כבישי ישראל שייכות למעשה לחברת ליסינג, הופכת את החברות הללו לשחקניות משמעותיות מאוד בשוק המשומשות.

נקודות חשובות לגבי רכישת רכב משומש מפרטי או מליסינג

להלן כמה נקודות חשובות בהקשר אל קניית רכב משומש מבעלות פרטית או מחברות הליסינג:

  • עקב בעלות הליסינג, מחיר הרכב המשומש יורד די מהותית לעומת מחיר המחירון שלו.
  • חברות הליסינג (במודל הליסינג התפעולי הנפוץ) אמנם מטפלות ברכבים שלהן בזמן ובאופן שגרתי, אך ישנם מקרים של שימוש בחלפים לא מקוריים וטיפולים שצריכים להיות זולים בעיקרם.
  • בקניית רכב יד שנייה מליסינג, אין לכם למעשה שום דרך לדעת מי היה הנהג, כמה אנשים נהגו ברכב וכיוצא באלו.
  • רכבי ליסינג מגיעים לרוב עם קילומטראז’ גבוה מאוד.
  • ברכישה מאדם פרטי, יש משמעות לכימיה בין הצדדים ואתם למעשה צריכים לסמוך על המוכר בנקודות רבות.
  • רכישה ישירה ממוכר פרטי מצריכה לרוב חיפושים רבים, בדיקות של רכבים שונים במיקומים שונים ושאר “התעסקות”.

הפיתרון – רכישה מבעלות פרטית דרך סוכנות מכירות מקצועית

פיתרון יעיל, בטוח ומקצועי הוא לרכוש רכב מבעלות פרטית אך דרך סוכנות למכירת רכבי יד שנייה מקצועית ומוסמכת. כך נהנים מהיתרונות של בעלות פרטית לצד שירות מדויק ומקצועי, בדיקות לרכב ותנאי מימון גמישים, הכל במקום אחד.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
מיתוג מחדש: איך לבחור חברת מיתוג?