כל מה שצריך לדעת על טכנולוגיית VOIP

788 צפיות

לו אלכסנדר גרהאם בל היה חי היום, הוא בוודאי היה נדהם לראות כמה העולם השתנה בכלל ועולם התקשורת בפרט. הרי שמאז המצאת הטלפון ועד היום, עברו לא מעט “מים מתחת לגשר”: קיומן של מרכזיות לצורך העברת שיחות די פס מן העולם, ואף ישראלי לא מחזיק יותר אסימונים על שרוך נעליו “רק ליתר ביטחון” במידה וייתקע. כיום המצב שונה בתכלית והתפתחות הטכנולוגית האדירה אשר השפיעה על כל תחום בחיינו, נתנה אותותיה גם בתחום התקשורת, העולם בהחלט הפך להרבה יותר קטן וזאת בין היתר, תודות לטכנולוגיית ה VOIP. כל מה שרציתם לדעת על הטכנולוגיה אשר הפכה את חיינו להרבה יותר קלים, נוחים, זולים ונגישים במאמר שלפניכם.

מהי טכנולוגיית VOIP?

טכנולוגיית VOIP  –  Voice Over Intrent Protocol היא שם כולל למגוון שיטות וטכניקות טכנולוגיות המשמשות לצורך העברת גלי קול, ובקיצור דיבור אנושי, על גבי רשת ה- ip, קרי האינטרנט. טכנולוגיית הvoip  מאפשרת לנו להתקשר באמצעים טכנולוגיים, בניגוד למצב בו ההתקשרות מתבצעת באמצעות קווי טלפוניה רגילים. למשל. טכנולוגית ה voip מהווה את הבסיס לתוכנות שיחות הדיבור ברשת דוגמת הסקייפ, המסנג’ר, הicq ועוד. מעבר לכך, טכנולוגיית הvoip מאפשרת לקיים שיחות טלפון על גבי הרשת באמצעות מכשירים ייעודים, לבצע שיחות מן המחשב אל קו טלפון “רגיל” ועוד. כל זאת מתאפשר תודות  לקידוד הקול האנושי והעברתו כיחידות דיגיטליות לצד השני. התוצאה היא האותות הקוליים שאנו שומעים. ככל שהזמן עובר, הטכנולוגיה משתכללת והבעיות שהיו קיימות בעבר, דוגמת בעיות שמע, קטיעות בשיחה ועוד, נעלמו כלא היו.  אין ספק שכיום מדובר באחת האופציות הנוחות והזולות ביותר לבצע שיחות לחו”ל, מחו”ל לארץ וכו’.

יתרונות השימוש בטכנולוגיית ה- VOIP

לשימוש בטכנולוגיית ה- VOIP יש לא מעט יתרונות, שימו לב לבולטות מבניהן:

  • ביצוע התקשרות בין שני מחשבים או יותר – כאמור, באמצעות תוכנות כגון הסקייפ, המסנג’ר וכו’, ניתן לקיים שיחות אודיו בין כמה מחשבים ומעבר לכך, באמצעות ה VoIP ובהתאם ליישומי התוכנה בה בחרתם להשתמש, ניתן גם לערוך שיחות וידאו, להעביר קבצים ועוד.
  • ביצוע שיחות בין נייד ייעודי/מחשב לבין טלפון קווי רגיל – ישנם כיום ניידים ייעודיים המאפשרים לנהל שיחות באמצעות טכנולוגיית הVoIP  לבין טלפונים קוויים רגילים וזאת בתנאי שהם אנאלוגיים.
  • זמינות ועלות נמוכה – היתרון הבולט מכולם של טכנולוגיית ה VOIP הוא כמובן הזמינות האדירה, שכן כיום כמעט לכל אדם יש מחשב (אחד לפחות) וסמארטפון (אחד לפחות) והעלות הנמוכה משמעותית באשר לאפשרויות ההתקשרות האחרות.

לא צריך להמתין לשיחות טלפון אחת לחצי שנה מהדודה באמריקה, פשוט ניתן לחייג אליה באמצעות הסקייפ מהמחשב הנייד או מהסמארטפון בדרך לשיעור באוניברסיטה. בשורה התחתונה, אין ספק שמדובר באחת הטכנולוגיות אשר הפכה את העולם להרבה יותר קטן, זמין ונגיש.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
כיצד לבחור מכונות באופן נכון לעסק שלך?
כל מה שצריך לדעת על טכנולוגיית VOIP