משמורת משותפת

1173 צפיות

נמצאים בתוך מערכת יחסים ומרגישים שהכל מתפרק? מערכות יחסים רבות נשחקות עם השנים וגורמות להרבה בני זוג להרים ידיים. אולם, רגע לפני שאתם מחליטים החלטה הרת גורל מהסוג הזה, עליכם להכיר את ההשלכות ולא רק, מה קורה במידה ויש ילדים במסגרת חלוקת החיים לשניים. אחת מבין הפעולות הרבות שמתבצעות לאחר ההחלטה לעבור הליך גירושין היא משמורת משותפת. מדובר באחריות הורית שתתחלק שווה בשווה בין שני ההורים. סוגיית המשמורת המשותפת היא הסוגיה המשמעותית ביותר שדנים בה בהליך גירושין של בני זוג עם ילדים קטינים משותפים. לפני שדנים על עניין משמורת משותפת, חשוב להבין שמערכות יחסים שונות נכללות גם הם מבחינה חוקית תחת חלוקת הרכוש והילדים – גם אם לא התחתנתם, אתם רק ידועים בציבור והבאתם ילד משותף, גם עליכם חל חוק משמורת משותפת. עד לאחרונה, היה נהוג כי הורה אחד יקבל משמורת מלאה על הילדים ואילו ההורה השני יפגוש את הילדים לפי ההסכם בין השניים. כלומר, במתכונת מצומצמת יותר של הסדרי ראייה קבועים וידועים מראש.

במתכונת הזו, היה את העניין של חזקת גיל הרך – מדובר בעצם בילדים עד גיל שש שצריכים להיות בחזקת האם על פי החוק. לכן במקרה הזה בית המשפט פסק כי האם תגדל את הילדים עד שהם יעברו את גיל שש והאב יראה אותם במתכונת של הסדרי ראייה. עם השנים וככל שהמודעות לעניין גברה, האב דרש משמורת משותפת גם כשמדובר בגיל שהוא קטן משש. כלומר, האב מעוניין לבקש משמורת ולתפקד כאב באופן מלא ושווה לתפקידה של האם לאחר הגירושין. הסיבה שנולדה האפשרות הזו היא בגלל שעם השנים הבינו כי חזקת גיל הרך גורמת להפליה לא הוגנת בין ההורים ודרשו לבטל אותה. לכן, כעת, האב יכול לדרוש משמורת משותפת ולקבל הסדרי משומרת שווים בין ההורים. בזכות הפסיקה הזו, ההורים יכולים להגיע לפתרון משותף ולמנוע את הסכסוך הבא בעקבות חלוקת המשמורת.

בזכות ההסדר החדש שניתן לאבות, שני ההורים יכולים להיות אחראים באופן שווה על גידול הילדים ולהצליח לשמור איתם על קשר לאורך הזמן, בלי ניתוקים מיותרים ובכך להמשיך לטפח את התא המשפחתי בצורה בריאה ככל אפשר. ההסדר הזה יכול בעתיד לגרום להורים להגיע לפשרות ולגשר על הפערים שהתפתחו בניהם. דבר שיכול לסייע לקשר שלהם בעתיד ולעזור להם להגיע לפשרות. בכל מקרה, הורים שמעוניינים להתגרש ויש להם ילדים, יצטרכו להגיע לבית המשפט והוא יפסוק לטובת הילדים קודם כל. במידה ואתם נמצאים בפני סיטואציה דומה, עליכם להתייעץ עם עורך דין לענייני גירושין שיסייע לכם להגיע לפתרון הטוב ביותר עבור הילדים ועבור המשפחה המשותפת שלכם. עורך דין לענייני גירושין יעלה בפניכם את כל האופציות ואתם תצטרכו בתחילה להגיע להחלטות משותפות שיהיו קודם כל לטובת הילדים ולאחר מכן, תסכמו לגבי משמורת משותפת, מזונות, חלוקת הרכוש וכדומה. על כל פנים, עליכם להתייעץ עם עורך דין מומחה שימצא את הפתרון הרלוונטי ביותר עבורכם.

 

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
מחפשים הובלות במרכז? יש לנו Update  עבורכם!
משמורת משותפת