פירות וירקות ישירות מהחקלאי – כל היתרונות

3312 צפיות

בשנתיים האחרונות ניתן לראות מגמה חדשה של מכירות פירות וירקות ללא תיווך, כלומר ישירות מהחקלאי. מגמה זו המאפשרת חסכון לצרכן הישראלי ורווח לחקלאי גרמה לרף גבוה מאוד של דרישות מצד הצרכן. אם בעבר הלא רחוק, הצרכן קנה מהסופרמרקט המקומי את אותם פירות וירקות שנדרשו לו ללא שום שאלות או תלונות, כיום רוב האנשים מעדיפים את התוצרים הטבעיים והאיכותיים ביותר, אלו המגיעים ישר מהשדה ולא מהמקפיא או לאחר העברה מיד ליד. אז מהם היתרונות של פירות וירקות ישירות מהחקלאי? ומדוע קטגוריית החסה והעלים הירוקים הפכה להיות אחת הקטגוריות הפופולאריות ביותר בקרב צרכנים רבים בישראל?

היתרונות של הירוקים
היתרונות של חסה ועלים ירוקים ידוע שנים רבות. בתורה הסינית הירוק מייצג את אלמנט העץ ואחראי על העיניים, כיס המרה והכבד. בטבע , הירוק הוא התחלה חדשה. הירקות הירוקים מכילים כלורופיל שעוזר למניעת מחלות ולפעילות תקינה של מערכות רבות בגוף האדם ולכן חסה ועלים ירוקים נמצאים במקום הראשון בטבלת הירקות הבריאים. רוב העלים הירוקים והירקות הירוקים עשירים בויטמינים מסוגים שוניםן, במגנזיום, ברזל, אבץ, זרחן, אשלגן ובאחד הדברים המוכרים והחיוניים ביותר לכל אדם, בסידן בעל אחוז ספיגה גדול יותר מאותו סידן הנמצא במוצרי החלב. בנוסף, ירוקים רבים מהווים מקור נפלא לסיבים תזונתיים וחומצה פולית. האם אינם מכילים כלוסטרול (או שומנים מזיקים כלשהם) והם אידיאלים לכל אדם שמעוניין לשמור על משקלו שכן הם מכילים כמות קטנה של קלוריות.

יתרונות נוספים המשוייכים בעיקר לעלים הירוקים הם העובדה שהם עוזרים בהגברת האנרגיה של האדם באופן ניכר, אידיאלים למצב של אנמיה וזאת משום שהם מעלים את רמת ההמוגלובין בדם, הם עוזרים בטיהור וניקוי הגוף, שכן הכלורופיל משפיע בצורה טובה על פעילות המעיים, עוזר במניעת עצירות ומסייע לטיהור של הדם והכבד מכל מיני חומרים רעילים אותם אנו מכניסים לגופנו. בנוסף, עלים ירוקים עוזרים במניעת מחלות וזאת משום שהכלורופיל מכיל נוגדי חמצון ברמה גבוהה, הם עוזרים בנטרול של ריחות גוף (וגם ריחות פה) לא נעימים והם נוגדי זיהום ורבים משתמשים בהם כמשחה לריפוי של דלקת חניכיים.

לסיכום, חסה ועלים ירוקים מאגדים יתרונות רבים וצריכתם באופן קבוע תעזור להשלמה של מרכיבים מסויימים בגוף, מניעה של מחלות והקלה או ריפוי של מצבים רפואיים אחרים. כיוון שכל אחד מאיתנו מעוניין שאותם ירוקים אותו הוא מכניס לגופו יכילו את מקסימום המינרלים והויטמינים, חשוב לרכוש פירות וירקות ישירות מהחקלאי, כלומר, ירקות ופירות טריים ואיכותיים אשר נקטפים מהשדה/מטע ומובאים אלינו באותו יום (או יום אחרי) הביתה. בתיאבון ולבריאות!

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
רעיונות מעשיים ליום מלא אנרגיה
פירות וירקות ישירות מהחקלאי – כל היתרונות