ביטול צוואה והתנגדות לצוואה – כיצד?

820 צפיות

בפני כל אדם הבוחר לערוך את צוואתו במהלך חייו, עומדת האפשרות לבטל את הצוואה ולערוך אותה מחדש. יחד עם זאת, חוק הירושה במסגרתו נקבעו כללים חוקתיים לעריכת צוואות, קובע (בסעיף 36) שלצורך ביטול הצוואה המצווה מחויב לעמוד באחד מהתנאים הבאים: הראשון, המצווה החליט לבטל את צוואתו באופן מוחלט ודאג להשמדתה, והשני, המצווה החליט לערוך צוואה חדשה הסותרת בהיבטים כאלו ואחרים את הצוואה הקודמת אותה הוא בחר לערוך.

כיום, עריכת צוואה הינה פעולה אותה מומלץ לקיים אך ורק באמצעות עורך דין צוואות המתמחה בדיני ירושה וצוואה ודיני משפחה. עריכת צוואות שלא בפני עו”ד העוסק ומתמחה בנושא, עלולה להוביל לליקויים כאלו ואחרים בכתב הצוואה והדבר עלול להוביל לפסילתה ו/או להגשת בקשות להתנגדות קיום הצוואה.

מתי ניתן להגיש בקשת התנגדות לביצוע צוואה?

סעיף 67 לחוק הירושה מאפשר לכל אדם המוצא את עצמו נפגע או מנושל מכתב צוואה של אדם אותו הוא הכיר באופן אישי, להגיש בקשת התנגדות לביצוע הצוואה. יחד עם זאת, מגיש הבקשה מחויב לצרף לבקשתו נימוק הגיוני לבקשתו. נימוק זה חייב להיות מבוסס על ראיות עובדתיות אשר יאפשרו לדיינים המעיינים בבקשה להחליט האם מדובר בעילת התנגדות רלוונטית או שמה מדובר בבקשה המוגשת על רקע אישי ונקמנות מצידו של מגיש הבקשה. חשוב שתדעו: במהלך שנת 2005 קבע בג”צ כי בכל אותם מקרים בהם ניתן יהיה להוכיח כי המצווה התכוון לבטל את צוואתו טרם פטירתו ניתן יהיה להוביל לביטולה גם במידה והעילה לביטול איננה עולה בקנה אחד עם סעיף 36 לחוק הירושה.

מאבקי ירושה המתקיימים לאחר לכתו מן העולם של המצווה, עלולים להוביל לסכסוכים משפטיים מתמשכים בין בני משפחתו של המנוח. על מנת להבטיח לעצמכם שכתב צוואתכם ימומש במלואו ובהתאם לרצונכם החופשי, אנו ממליצים לכם אחד ואחת מכם לפנות בהקדם לשירותיו של עורך דין צוואות המתמחה במתן שירותים משפטיים לצרכי עריכת צוואה. שירותי הניסוח והעריכה המקצועיים המוצעים לכם על ידי עו”ד מוביל בתחום, יאפשרו גם לכם לערוך את כתב צוואתכם בהתאם לרצונכם החופשי ובהתאם לכל התנאים המופיעים בחוק הירושה בכל הנוגע לעריכת צוואות. גם במידה ואתם מוצאים את עצמכם מתמודדים עם סוגיות משפטיות בכל הנוגע לצוואת אדם אותו הכרתם, תוכלו להסתייע בשירותיו של עו”ד המתמחה בדיני ירושה וצוואה ודיני משפחה לצורך ניהול המאבק המשפטי בנושא ירושות וצוואות, לרבות, ליווי הליכי הגשת בקשת התנגדות לביצוע צוואה וכדומה.

 

 

 

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
סוגי פסוריאזיס ודרכי הטיפול בהם
ביטול צוואה והתנגדות לצוואה – כיצד?