סוגי פסוריאזיס ודרכי הטיפול בהם

887 צפיות

הפסוריאזיס הינה מחלת עור כרונית הנובעת בין היתר על רקע גנטי. יחד עם זאת, המחלה עלולה לפרוץ כתוצאה מפעילות לקויה של המערכת החיסונית בגוף. תסמיני המחלה כוללים את הופעתם של פצעים ונגעים יבשים ואדומים על גבי העור. נגעים אלו מכוסים ברוב המקרים בקשקשים בגוון לבן וכסוף והם מופיעים לרוב באזור הקרקפת, הברכיים, מרפקי הגוף, החזה והבטן.

אילו סוגי פסוריאזיס קיימים?

המחלה מתאפיינת במספר סוגים שונים של פסוריאזיס, כאשר המכנה המשותף לכולם טמון בעובדה שעדיין לא פותחה תרופה לפסוריאזיס המסוגלת למנוע את התפרצות המחלה. רוב התרופות והטיפולים המיועדים לחולי פסוריאזיס נועדו לצרכי העלמת התסמינים ולצרכי הפחתת הכאב ותחושת הגדר הנלווית להם. יחד עם זאת, בשנים האחרונות החל להיות מיושם טיפול ביולוגי בפסוריאזיס היכול להפחית בצורה משמעותית את תדירות התפרצות המחלה בקרב החולים.

בין יתר סוגי הפסוריאזיס הקיימים תוכלו למצוא את ה-פאלק הידוע בשם המקצועי כפסוריאזיס וולגריס. סוג זה של פסוריאזיס נחשב לסוג הנפוץ ביותר והוא מופיע ברוב המקרים על גבי הקרקפת ומפרקי הגוף השונים. סוג נפוץ נוסף של פסוריאזיס הוא פסוריאזיס מסוג אינברסה שבו הקשקשת מופיעה בעיקר באזורים הפנימיים של הגוף ובקפלי בית השחי, הטבור ואזור המפשעה. כ-30% מחולי הפסוריאזיס עלולים לסבול מפסוריאזיס מסוג ארתתריטיק המלווה בדלקת פרקים. פסוריאזיס זה נחשב לאחד מסוגי הפסוריאזיס הקשים ביותר והוא מצריך טיפול תדיר וקבוע. סוג קשה נוסף של פסוריאזיס הוא פסוריאזיס אריתרודרמה ובו כל הגוף מתמלא בנגעי פסוריאזיס.

דרכי הטיפול בפסוריאזיס נקבעים בהתאם לסוג הפסוריאזיס ממנו סובל המטופל ובהתאם להיקף הנגעים המופיעים על גבי העור עם התפרצות המחלה. דרכי הטיפול השונות כוללים בין היתר טיפול תרופתי באמצעות תרופה לפסוריאזיס, טיפול באמצעות קרמים ומשחות, טיפולי אקלים בים המלח, טיפול באמצעות טיפול ביולוגי לפסוריאזיס, טיפול באמצעות שינוי באורח החיים (תזונה, ספורט וכו) ודרכי טיפול נוספים המותאמים לכל מטופל באופן פרטני. הטיפול הביולוגי בפסוריאזיס מהווה פריצת דרך רפואית בכל הנוגע בטיפול במחלות פסוריאזיס קשות וחמורות, כאשר מטרת הטיפול היא להפחית ככל הניתן את הפעילות הדלקתית המוגברת הנלווית לסובלים ממחלות פסוריאזיס קשות. הפעולה הביולוגיות מתרחשת בתוך הגוף באמצעות הרס של תאי עור נגועים בפסוריאזיס. יעילות הטיפול הביולוגי הוביל לכך שיותר ויותר חולי פסוריאזיס הסובלים מפעילות דלקתית מוגברת פונים לדרכי הטיפול הביולוגי  ורבים מהם מצליחים להפחית באופן משמעותי את התפתחותן של דלקות מוגברות ואת תסמיני המחלה.

 

 

 

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
טיולי קרוואנים בישראל
סוגי פסוריאזיס ודרכי הטיפול בהם