מגמת המתכונים הטבעוניים

2661 צפיות

אם בעבר, טבעונים חוו קשיים רבים בגיוון הארוחות וזאת משום שרוב המתכונים שפורסמו עירבו ביצים, מוצרי חלב ובשרים, בעשור האחרון חל מהפך בכל הקשור אל עולם התזונה ובכל הקשור אל מודעות אל חשיבותם של בעלי החיים. מהפך שהוביל אוכלי בשר וצמחונים רבים לעבור לתזונה טבעונית.

מהו טבעוני?

טבעוני הוא אדם שמקיים אורח חיים טבעוני. כלומר, אדם שנמנע מאכילה של מוצרי חלב, ביצים, בשרים ומזונות נוספים מהחי. בנוסף, טבעונים נמנעים משימוש בכל מיני מוצרים הקשורים באופן ישיר או עקיף לבעלי חיים, כמו למשל פרוות, נעלי עור וכו’. הסיבות העיקריות שמובילות אנשים לעבור למשטר טבעוני הן כתוצאה ממניעים הומאניים, מניעים בריאותיים וכתוצאה מנימוקים אקולוגיים. כלומר,טבעונים סבורים שגידול בעל חיים למטרת שחיטה הוא דבר פסול מבחינה מוסרית, הם דוחים כל אפשרות של שימוש בבעלי חיים למטרות רווח ומתנגדים לגידולם של בעלי חיים למטרת חקלאות תעשיתית.

 

כיוון שטבעוניים צורכים אך ורק דברים מהטבע ונמנעים ממזונות ומוצרים מן החי הם נדרשים להכין לעצמם סוגים שונים של מזונות. אם בעבר אדם טבעוני נחשב במקצת לתמהוני בעיני אלו שאכלו בשר והתקשה למצוא מה לאכול בכל אירוע אליו הוא הוזמן, כיום המצב השתנה לחלוטין ובישראל ניתן למצוא מסעדות ובתי קפה רבים המציעים תפריט טבעוני, מתכונים טבעוניים באתרי אינטרנט ותפריט טבעוני באירועים שונים. תפריט שכולל פשטידת תרד טעימה המכילה קמח, שמן זית, תרד קצוץ, אגוז מוסקט ומרכיבים טעימים נוספים המתאימים לטבעונים, פשטידת קישוא וגזר, תבשיל פתיתים עם סלק וגזר, סלט פאטוש טבעוני, פלאפל ירוק, המבורגר קינואה ומאכלים טבעוניים טעימים נוספים.

 

אך לא תמיד צריך לגשת אל מסעדה או בית קפה שמציע תפריט טבעוני, נכון להיום יש אפשרות להכין את אותם מתכונים טבעוניים, כמו למשל פשטידת תרד טבעונית בבית. כל שצריך לעשות על מנת לגוון בין המזונות השונים הוא להיכנס אל אתר אינטרנט שמציע כל מיני מתכונים קלים ומהירים להכנה לארוחת הערב החגיגית אליה אתם מזמינים חברים טבעוניים. כי היום ניתן לארח חברים ששומרים על אורח חיים צמחוני וטבעוני מבלי לחשוש שלא תדעו מה לבשל וכיצד להכין את אותו תבשיל מיוחד. כל שצריך הוא לבחור באותו אתר אינטרנט שמציע מתכונים מגוונים ומפרט מה זמן ההכנה של אותם מתכונים, שיטת ההכנה של התבשילים, המאפים והסלטים השונים ובאילו מוצרים יש להשתמש על מנת להגיע אל התוצאה הטעימה והבריאה ביותר. בתיאבון!

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
פרחים לראש השנה באינטרנט
מגמת המתכונים הטבעוניים