מתכונים צמחוניים וקלים להכנה

2112 צפיות

לפני עשור נהגו לכנות את העניין כטרנד. בשנים האחרונות זה כבר הפך לתופעה. כיום, כשמאות מיליוני אנשים ברחבי העולם בחרו בתפריט הצמחוני כתפריט האישי שלהם, אפשר לומר בפה מלא – הצמחונות אינה טרנד או תופעה, אלא מציאות שרק תלך ותתעצם. קשיים לא מעטים עומדים בפניהם של אלו שהחליטו להימנע מאכילת בשר. אחד המרכזיים שבהם טמון בעובדה שבאופן יחסי, ישנם מעט תבשילים נפלאים ומעוררי תאבון תחת ה- “משטר” הצמחוני, אשר נחשבים לפשוטים להכנה. וזו הסיבה לשמה התכנסנו כאן היום. כדי שגם אתם, הצמחוניים, תוכלו ליהנות מהשילוב הכי מושלם שיש – טעים וקל. מתכונים צמחוניים פשוטים להכנה – יצאנו לדרך…

לביבות, סלטים ועוד דברים טובים

את המסע הקולינארי הנפלא שלנו נפתח עם לביבות בטטה חמות, בתוספת גזר ורוטב יוגורט. עם חומרים שנמצאים בכל בית (בראשם בטטות, גזר, קמח, רוטב סויה, חמאה ועוד), אופן הכנה קליל ופשוט (חיתוך, סינון, מעיכה וטיגון) ופחות מחצי שעה מרגע ההתחלה עד לרגע הטעימה, לא בכדי נחשב המתכון לאחד האהובים בעולמם של הצמחוניים (ולא רק). מומלץ בחום! ירקות וסלטים הם חלק מרכזי בתפריטיהם של צמחוניים, וטוב שכך. סלט פאטוש עם ירקות, זיתים שחורים וקרעי פיתה עובר בהצלחה את מבחן הטעם – גם חובבי בשר מתענגים עליו… אין יותר פשוט ממנו, הוא עשיר במגוון אדיר של ירקות ותבלינים בריאים וטעימים וזמן ההכנה שלו לא עולה על 15 דקות. על זה נאמר – מקסימום טעם ובריאות במינימום זמן ומאמץ.

 

כאשר מתכונים צמחוניים לא שוכחים את הבסיס והמקורות, יוצאים דברים נפלאים. פלאפל אפוי, פריך וחם, הוא אחד מאבני היסוד של ישראליים צמחוניים. בשילוב תרד, עליי קייל, פטרוזיליה ושאר קסמים מהטבע, ותוך כדי אפייה בתנור במקום טיגון, הפלאפל מצליח למצוא את הנתיב המושלם בין טעם ובריאות. עכשיו כל שנותר הוא למצוא פיתה ולהפוך את המתכון לנפלא עוד יותר.

 

עוברים לסנדויצ’ים – שחקנים מרכזיים בהגדרה של “מתכונים קלים לצמחוניים”. את כבוד הראשוניות נעניק לסנדויץ’ עם פריטטה ירוקה, עגבניות, חסה ומיונז. פשוט, טעים וסופר-בריא. נמשיך באהבה גדולה לסנדויץ’ סביח מושלם, שיגזול כ-20 דקות מזמנכם ויהיה שווה כל דקה. עוד סנדויץ’ שמעטים יוכלו לעמוד בטעמו הנפלא הוא זה המכיל שניצל צמחוני. והזוכה בתואר “הסנדויץ’ המפתיע לטובה” הוא הקציצות כרובית בפיתה. מעדן מלכים. אז בטח כבר הבנתם – מתכונים קלים אינם נחלתם של חובבי הבשר בלבד. חפשו, בחרו, קנו והעשירו את התפריט הבריא שלכם עוד יותר. בתאבון!

 

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
ספרי תמונות מודפסים
מתכונים צמחוניים וקלים להכנה