בחירת וילונות

839 צפיות

מעבר לתפקיד הפונקציונאלי של וילונות, אשר נועדו להחשיך את החלל או להצל עליו בפני השמש החמה, הרי שהוספה של וילונות לחלל הבית, הינה בעלת משמעות עיצובית. בחירה נכונה של וילונות לחדר השינה או לסלון יכולה לקבוע את התחושה או את האווירה שאנחנו רוצים להעניק לחלל, וכמובן, ליצור מבע מעוצב ונעים לכל חדר בבית. אז איך לבחור וילונות? למה כדאי לשים לב וממה יש להימנע? לפניכם כל מה שצריך לדעת.

השימוש של הוילון

בחירת הוילון היא תוצאה ישירה של השימוש שאנחנו רוצים לעשות בו. ראשית, עלינו להביט מן החלון ולהחליט – האם מה שמשתקף מבעדו נעים לנו למראה או שאולי גורע ממנו? אם מחוץ לחלון שלנו יש עצים גדולים וגבוהים המספקים צל ותחושה נעימה, מן הסתם, לא כדאי להסתיר אותם לחלוטין. אם אנחנו מתגוררים בסמוך אל בניין דירות אחר ואנחנו יכולים לראות מה השכנים שלנו עושים בסלון, הרי שהוילון צריך להסתיר את המראה וליצור תחושת ביטחון ואינטימיות.

בחירת הבד

הבחירה של בד הוילון הינה תוצאה ישירה של השימוש שלו. נוכל לבחור בבדים שקופים למחצה או בדים אטומים לחלוטין. אנחנו יכולים לבחור בעיטור או בצבע. חשוב מאוד לבחור בד שלא יכביד על החלל, במיוחד אם מדובר בחללים קטנים, על מנת שלא להקטין את החלל עוד יותר. מומלץ להימנע מבדים כבדים, אשר יוצרים תחושה חמה במיוחד, בעיקר במדינת ישראל הידועה בעונת הקיץ הארוכה שלה.

גודל וסוג החלון

הגודל של החלון בהחלט בעל השפעה לסוג הוילון שנבחר. היום, אנחנו יכולים למצוא סוגים רבים של וילונות ועיצובים רבים. לכן, יש להתאים את סוג הוילון שנבחר גם אל גודל החלון. חשוב לקחת בחשבון האם מדובר בחלון יציאה אל מרפסת, חלון קטן הנפתח על גבי מסילה או חלון הנפתח כציר. כל אלו בהחלט משפיעים על סוג הוילון שכדאי לנו לבחור.

עיצוב החלל

הוילון הינו כלי משלים לעיצוב של החלל. לכן, כדאי לבחור בטקסטורות המתאימות לאלו הנמצאות בחדר, לצבעים השולטים ולתחושה ולאווירה. הוילון חייב להיות חלק מהחלל, ולא מופרד. על ידי בחירה נכונה נוכל לספק את האווירה הטובה ביותר.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
איכות השינה והקשר שלה לאורח חיים בריא
בחירת וילונות