רכישה נבונה של אופני הרים

626 צפיות

רכיבת שטח הינה ספורט מהנה מאוד. מעבר להיותו ספורט בריא וחשוב הוא גם ספורט חברתי. כל אחד יכול לרכב בזמנו החופשי, ולעשות זאת ביחידות. אבל רבים וטובים מנצלים את היציאה לשטח למפגשים חברתיים, ורוכבים בזוגות או בקבוצות. יש עניין רב בכל מה שקשור לימי רכיבה בקבוצות בחסות וארגון מועדונים, ורבים עושים זאת בשבילי ארץ ישראל ואף בכל העולם כולו. היציאה לטבע והמאמץ הרב שעושים במהלך הרכיבה מוסיפים לסיבולת הלב ריאה, לבריאות הכללית, וכמובן, לבריאות הנפש.

 

שלדה חזקה וקלה

אופני הרים מותאמים לרכיבת שטח מאומצת. הרכיבה הינה בדרכים לא סלולות ומעל מהמורות ואבנים. במקרים רבים, העליות והירידות תלולות וכל רוכב גומע מרחקים גדולים יחסית. לכן, העיקרון עליו מבוסס ייצור האופניים הוא ייצור שלדה חזקה אך קלה והוספת מערכות שונות איכותיות. שלדת אופני שטח בנויה מחומרים חזקים כמו: סגסוגת מתכות של פלדה, אלומיניום, יש שלדות ממגנזיום, מטיטאניום ומקרבון. לכולן תכונות חוזק רב ומשקל נמוך. חלק מהחומרים הללו הינו יקר מאוד, ועלותו הרבה מייקרת דגמי אופניים מסוימים. יש רוכבים שמוכנים להשקיע בכך.

 

מערכות מותקנות

מערכות התפעול השונות מותאמות אף הן לרכיבה מאתגרת ומאומצת. מערכות הבלימה חייבות לתת מענה לבלימה מהירה, מערכות בולמי הזעזועים נועדה לתת מענה בקפיצות מעל מהמורות ועוד. מערכות ההילוכים תסייענה לרוכבים בעליות קשות ותיתנה מענה הולם גם בירידות ובמישורים. הכידון, כסא הרוכב, שרשראות האופניים ויתר החלקים יהיו עשויים מחומרים איכותיים. גלגלי האופניים יהיו עשויים מחישוקים איכותיים ומצמיגים עבים כדי שיוכלו להתמודד עם השטח המחוספס. בכל המכלולים הללו מושקעת מחשבה רבה, ומהנדסי היצרנים מחפשים מענה למצבי רכיבה שונים.

 

אביזרים משלימים

כל רוכב שטח חייב להצטייד באביזרים שונים ובחנות שמוכרת אופני הרים ניתן למצוא בגדי רכיבה, מגני מרפקים וברכיים, כפפות, קסדות, מימיות למים, ערכת עזרה ראשונה, פנסי תאורה, מערכות ג’י פי אס, כלי עבודה לתיקון ועוד. חלק מהציוד נישא על גבי הרוכב ואחר יהיה במכונית המלווה. הצטיידות בציוד נלווה מתאים הכרחית ויכולה לסייע במצבים שונים. לרבים שאינם עוסקים ברכיבת שטח נראות ההכנות מורכבות, אבל התענוג הנלווה לרכיבה הינו בל יתואר. טיפוס  עם אופני שטח לתצפית בשביל צר מאתגר, וההגעה לנקודה  הגבוהה שרכב לא יכול להגיע אליה, גורמת לסיפוק אדיר.

 

רכישה מתאימה

מומלץ לרכוש אופני הרים בחנות מקצועית ובעלת שם. לחנות כזאת יש מבחר רב של אופני שטח ואפשר להתרשם ממנו. יש אופני הרים שמיועדים לגילאים שונים, לצעירים ומבוגרים. ולחנות יש לקוחות רבים שנהנים מחוויות הרכישה בה. מומלץ לרכוש אופני שטח של יצרנים מובילים בעולם, אשר מייצרים אותם עם ניסיון וידע רבים. כל אחד יכול לבחור באופני שטח המתאימים לצרכיו. יש רוכבים מתחילים, אחרים ותיקים. יש רוכבים שרוצים רכיבה במישור, ואחרים, רכיבה הרפתקנית. מומחי החנות יכולים לסייע בבחירה.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
מכונת תפירה – כמה כללי אצבע
רכישה נבונה של אופני הרים