פתרונות הצללה חכמים ואסתטיים

626 צפיות

כולנו נהנים ממזג האוויר הבהיר השורר בישראל לאורך מרבית השנה, אך כל מי ששהה תחת השמש הישראלית הקופחת ביום שרב יודע שחייבים להגיע במהירות לפינה מוצלת. פתרונות הצללה שונים קיימים בישראל מאז ומעולם, ואין פלא שאנו רואים יותר ויותר משטחים מוצלים באזורים שבהם אנשים שוהים בחום היום כגון גני משחק, חופי ים, בתי קפה וחצרות פרטיות – בכל אלה אנו פוגשים סככות צל  מסוגים שונים ומגוונים. סככות איכותיות שמותקנות בצורה טובה מאפשרות שהות נעימה בחוץ גם בימים חמים, ובעזרתן אפשר ליהנות מן האוויר הפתוח בכל אזור ובכל שעה.

עם השנים והתפתחות המודעות לאסתטיקה התעורר הצורך במגוון הצללות שאינן רשת צל בעלת מראה גס. במרבית המקומות שדורשים הצללה אין זמן או תנאים לגדל צמחים מטפסים לאורך שנים ארוכות כדי שיעניקו צל מלא ונעים על המשטח. ועם זאת, אין משמעות הדבר שאנשים מעוניינים לפרוס יריעות ברזנט גסות וכעורות או להתקין גגונים קבועים אשר מייצרים תחושה של מבנה סגור ועוצרים את הזרימה והתחושה הנעימה של האוויר הפתוח.

שאלה של חומר

השאלה האסתטית בשילוב הרצון בפתרון פרקטי ונוח הם הסיבה לכך שאנו רואים יותר ויותר סככות צל שעשויות מבדים מודרניים וחדשניים. הסככות הללו נפוצות יותר ויותר והן יפות, מעניקות צל מלא ובעיקר משאירות תחושה של זרימה ומרחב בחלל שעליו הן מצלות. מדובר בפתרון איכותי ומעשי ביותר, והוא מתאים לכל תוואי שטח בעקבות גמישות החומר ואפשרות ההתקנה על פני משטחים בגבהים משתנים. את סככות הבד ניתן לתלות במראה המזכיר מפרשי אוניה, או להתקין אותן בצורה מתוחכמת כמעין גג גדול מעל משטחים רחבי ידיים במיוחד – למשל בריכה או חלל גדול דומה. מהחומרים הללו מייצרים כיום אפילו שמשיות וגם הצללה שניתן לפתוח ולסגור אותה בהתאם לתנאי מזג האוויר.

מעבר לכך שאנשים מעדיפים כיום הצללות שאינן רשת צל בעלת מראה גס יש לחשוב גם על עמידות החומר בפני מפגעי מזג האוויר, שמירת הצבע והמראה הנאה של הבד לאורך שנים. חשוב במיוחד לתת את הדעת על עמידות מרבית מפני קרני ה- UV. לא כל בד חוסם את הקרניים המזיקות הללו במידה שווה, וצריך לוודא שפתרון ההצללה הנבחר מעניק הגנה מיטבית, ובאופן מיוחד כאשר מדובר באזורים שבהם שוהים ילדים לזמנים ממושכים כמו גינות משחקים או חצרות בתי ספר. בחרו בפתרון שיש לו מראה יפה בשילוב איכות מרבית כדי ליהנות מהצללה נעימה לאורך שנים.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
חנויות פרחים לכל מטרה
פתרונות הצללה חכמים ואסתטיים