ספר דיגיטלי או ספר אלקטרוני?

996 צפיות

בשנים האחרונות תחום הספרות עובר מהפך וזאת בעקבות העידן הדיגיטלי. אם בעבר הלא רחוק חובבי הספרים רכשו את הספרים שלהם בחנויות ספרים, כיום ניתן לבחור האם להיכנס אל אתר חנות ספרים דיגיטליים בעברית ולבחור את אותו ספר דיגיטלי בו מעוניינים או לנסוע אל חנות הספרים המקומית ולקנות את הספר.

 

חובבי הקריאה של העידן המודרני אינם דומים לחובבי הקריאה של העשור הקודם. הקוראים המושבעים של ספרי העידן הדיגיטלי הם אלו שגומעים בשקיקה את המהדורה האחרונה של ספר שזה עתה יצא לחנויות וזאת בעת ההפסקה בעבודה או בעת הנסיעה לעבודה באמצעות  הסמארטפון שלהם, הטאבלט או המחשב הנייד. אלו אינם צריכים להמתין עד סיום יום העבודה על מנת לחזור הביתה ולקרוא. הם יכולים לקרוא כל אימת שהם מעוניינים לקרוא. בנוסף, הם אינם צריכים להמתין עד שהם יוכלו לנסוע לחנות הספרים, שכן הם יכולים לרכוש את הספר הדיגיטלי כאן ועכשיו. נכון להיום רוב חובבי הספרים עוברים למהדורה הדיגיטלית של הספרות היפה וזאת משום היתרונות הרבים.

 

מתחילים מהתחלה – דיגיטלי או אלקטרוני?

רוב האנשים שמתחילים את דרכם בעידן החכם של המחשבים והאפליקציות מנסים להבין האם כדאי להם לבחור ספר דיגיטלי או ספר אלקטרוני. חשוב לדעת שמדובר על אותו הדבר. כיוון שספרים אלו הם למעשה קבצים דיגיטליים יש אנשים שמכנים אותם ספרים דיגיטליים ואילו אחרים מעדיפים לקרוא להם ספרים אלקטרוניים. מדי שנה גדל מספר הקוראים הדיגיטליים וזאת משום ההבנה שקריאה של ספרים דיגיטליים לא רק שלא פוגמת בהנאה אלא מאפשרת לקורא ליהנות מקריאת הספר בכל מקום בו הוא מעוניין. חשוב להבין שמדובר על קבצים דיגיטליים ולכן ניתן להעלות אותם בכל מחשב, טלפון חכם או קורא ספרים. כל שצריך הוא להיכנס אל חנות ספרים דיגיטליים בעברית, לבחור באותו ספר בו מעוניינים, להוריד תוכנה או אפליקציה מיוחדת שמאפשרת פתיחה וקריאה של קבצים אלו וליהנות מהספר. הקריאה אפשרית בכל מקום בו מעוניינים, אם הכוונה היא לאוטובוס, רכבת, מקום עבודה וכל מקום אחר בו בוחרים.

 

יתרונות נוספים של ספר דיגיטלי או ספר אלקטרוני הם שבניגוד לספר רגיל ששוקל קילו ויותר ולא תמיד נכנס לתיק, ספרים דיגיטליים הם קבצים ולכן ניתן להוריד ולקרוא אותם בכל מקום ללא שום בעיית גודל ומשקל. ניתן להיכנס אל חנות ספרים דיגיטליים בעברית בכל זמן נתון, לקנות את הקובץ ולהתחיל לקרוא את אותו ספר אלקטרוני מבלי הצורך לנסוע עד חנות הספרים. טרם ההחלטה לקנות ספר דיגיטלי חשוב לוודא שהחנות ממנה אתם רוכשים את הקובץ הדיגיטלי היא חנות שמקפידה על תקן EPUB3 (תקן בינלאומי להפצת ספרים דיגיטליים), ושהחנות מציעה לקוראים ספרים דיגיטליים במכשירים ובפורמטים הרלוונטיים להם. קריאה נעימה.

 

 

 

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
בוחרים וילות בכנרת למשפחות