ניהול נכון של תזרים מזומנים- צעד ראשון להצלחת העסק

705 צפיות

ישנם משתנים רבים אשר קובעים עד כמה  יצליח העסק לאורך זמן. התחום הפיננסי הכולל את ניהול כספי העסק, המקצועיות בתחום אליו שייך העסק, כוח האדם המכהן בתפקידים הבכירים ובכלל ועוד. התחום הפיננסי מורכב אף הוא ממספר פרמטרים כאשר החשוב והבסיסי ביותר בהם הוא תזרים המזומנים. מהי חשיבותו של תזרים המזומנים וכיצד תוכנת תזרים מזומנים יכולה לתרום לניהולו הנכון והיעיל?                                                                                                                                                                                      Currency equation - US dollar and Euro

מהו תזרים מזומנים?

תזרים מזומנים, ממש כשמו, הוא כל תנועות המזומנים המתרחשות בחשבון העסק, כלומר: הכנסות והוצאות של מזומנים. מזומן הוא הכסף המיידי העומד לרשות החברה בכל רגע ורגע ועל כן חשיבותו הרבה. גם אם עתידים להכנס סכומי כסף גדולים מלקוחות, כאשר נדרש תשלום מיידי לספק או כל גורם אחר והקופה ריקה באותו רגע, הדבר יעורר בעיה. אם אותו ספק ימתין בסבלנות- מה טוב, אך פעמים רבות יהיה עדיין צורך לשלם באופן מיידי וזאת באמצעות הלוואה שתמיד עדיף להמנע ממנה. לכן, דו”ח תזרים מזומנים אותו ניתן להפיק באמצעות תוכנה לניהול תזרים מזומנים הוא חיוני לניהולו השוטף של העסק.

מהי תוכנה לניהול תזרים מזומנים?

תוכנה לניהול תזרים מזומנים מאגדת את כל הפרמטרים הקשורים לתזרים המזומנים, כשניתן להפיק ממנה נתונים בכל רגע ורגע. התוכנה מאפשרת לכם לראות את ההוצאות מול ההכנסות וכך לא לפספס אף הוצאה ממנה שכחתם או שלא רשמתם לכם. על ידי קבלת תמונת מצב אמיתית תוכלו לתכנן נכון יותר את ההוצאות, תדעו לדחות הוצאה שאינה קריטית לאותו רגע או לבקש עיכוב בתשלום במידה וקופתכם ריקה.

לראות את ההוצאות באופן ברור

מעבר לעובדה שבאמצעות תוכנת תזרים מזומנים לא חומקת מכם אף הוצאה, ניתן לראות את ההוצאות באופן ברור וידידותי. התוכנה מציגה בפניכם את הנתונים לא רק באופן מספרי אלא גם באופן גרפי באמצעות גרפים, עוגות תקציב ודרכים נוספות אשר הופכות את הנתונים לברורים יותר. התוכנה מאפשרת צפיה בו זמנית בכל חשבונות הבנק שברשותכם ומציגה את כלל ההוצאות הצפויות בכרטיס האשראי, את ההוצאות וההכנסות בכל אחד מן החשבונות. כך תוכלו לראות על מסך אחד היכן אתם עומדים להיות בחריגה ומאיזה חשבון ניתן לשחרר כספים ביתר קלות. באמצעות דו”ח תזרים מזומנים ברור ומדוייק תוכלו לקבל החלטות עסקיות על בסיס מוצק יותר, להמנע מטעויות שיכולות לגרום נזק כבד יותר משניתן לשער באותו רגע..

 

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
מערכות ניהול