משפרים את בריאות המשפחה

2665 צפיות

בסך הכל יש מעט מאד דברים שהם חשובים באמת, והבריאות של היקרים לנו היא אחד מהם. בשנים האחרונות אנחנו לומדים יותר ויותר על החומרים המזיקים שסובבים אותנו ונמצאים במזוננו. כשאנחנו הולכים למרכול למדנו לבדוק ולזהות מוצרים מעובדים ולסנן מעגלת הקניות את המוצרים שרשימת הרכיבים שלהם ארוכה וחשודה. בהדרגה אנחנו מפנים מהמזווה את המוצרים התעשייתיים ומשתדלים לבחור מוצרים טבעיים יותר ומעובדים פחות. בראש הרשימה של המוצרים המיטיבים נמצאים, כמובן, המוצרים שלא עברו כל עיבוד: הירקות והפירות עצמם, שאותם כל גורמי הבריאות ממליצים שנאמץ לתפריט המשפחתי היומיומי. כדי להצליח לשפר את בריאות המשפחה אנחנו נפרדים מהרגלים ישנים לטובת הרגלים בריאים וחכמים יותר. מדובר בתהליך מתמשך, שיותר ויותר משפחות בישראל עוברות ככל שאנחנו לומדים על הנזקים הרבים והקשים שתעשיית המזון מייצרת.

ישר מן השדה

למעשה, מדובר בחוק כלים שלובים. מצד אחד – אנחנו רוצים לאכול בצורה טובה יותר. בנוסף, וללא כל סתירה, רבים מאתנו מחפשים אחרי דרכים להגיע ישירות אל הסחורה הבריאה והטרייה ביותר, ולתגמל את העוסקים במלאכה ישירות בלי לעבור דרך שלל גופים שמסרבלים את התהליך ומייקרים אותו. כאשר אנחנו מחפשים אחרי ירקות שנקטפו ממש עכשיו ולא עברו אחסנה ממושכת והובלה אנחנו מיטיבים עם החקלאי, עם הסביבה ועם בריאות משפחתנו. אין כל סיבה לסרבול המיותר שגורם לנו לצרוך ירקות שהגיעו אלינו מהצד השני של העולם, לאחר אחסון ממושך ותהליכים מורכבים שפוגמים בערכיהם התזונתיים. בארץ קטנה כמו שלנו אין שום סיבה ללוגיסטיקות מורכבות כאשר אנחנו מחפשים ירקות שייטיבו עם גופנו כמו חסה טרייה ונקייה מריסוסים רעילים. גישה ישירות לחקלאי תיתן לנו גישה אל הירקות הללו כשהם במיטבם ובמלוא טריותם.

התהליך שמשפחות רבות עוברות ממדפי המזון המתועש במרכול אל ארגזי הירקות שהגיעו ישירות מהשדה הוא תהליך טבעי והגיוני. זוהי פשוט התגובה של משפחות מן השורה והמחאה השקטה שלנו על כך שבמשך שנים רבות מדי צרכנו מזון שאינו מיטבי עבורנו. משפחות מחנכות את עצמן מחדש ולומדות את מה שאבותינו ידעו והכירו: שמזון ביתי באיכות גבוהה הוא המזון הטעים והבריא ביותר שאפשר לרצות בו. כאשר חומרי הגלם הם באיכות מעולה אין צורך לעבוד קשה מדי כדי להפיק מהם מטעמים, ואפילו בני המשפחה הבררנים ביותר יתחברו אליהם בהדרגה. סלט ירקות הכולל חסה רעננה הופך להיות מעדן מלכים כאשר הוא מורכב מירקות ברמת איכות וטריות שלא הכרנו.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
בחירת מתמלל – מחברה או באופן פרטי?
משפרים את בריאות המשפחה