מערכת BIאו במילים אחרות בינה עסקית

646 צפיות

הסביבה העסקית שלנו עוברת שינויים רבים וכבר במשך שני עשורים חברות גדולות רבות משתמשות במערכות מתקדמות כגון מערכת BI – בינה עסקית, וישנן תוכנות מיוחדות המתאימות לכל עסק ולצרכיו השונים. מערכת BI מתמקדת בניתוחים אנליטיים ואספקת מידע מהרבה מקורות. עסק המעוניין בגידול וצמיחה חייב שתהיה לו מערכת כזאת על מנת לבצע את התהליך בצורה מושכלת. באמצעות מערכות Bi כל עסק יכול לצמצם עלויות היות והתוכנה עושה לו את כל העבודה באיסוף מידע וניתוחים  עסקיים שונים בדרך לתהליך קבלת החלטות מושכל. השאלה הנשאלת היא, האם מערכת Bi מתאימה רק לחברות גדולות או שגם לעסקים קטנים יותר? התשובה היא שהיום בכל ארגון או חברה ולא משנה מהו גודלה משתמשים במערכת זו. אם תביטו על הגיליון האלקטרוני שלכם, כמו האקסל, הוא גם סוג של מערכת Bi בזעיר אנפין.                                     

מערכת BI– היא כלי עבודה חיוני

מערכות BI מאפשרות בקרה שוטפת וראייה של התרחשויות עסקיות ושימוש בהן יעניק לכל עסק לתוצאות עסקיות חיוביות לאורך זמן אם ישכיל לרתום אותן לצרכיו המדויקים. במצב הכלכלי והלא ברור של היום שימוש במערכות BI מאפשרים להרבה מנהלי חברות לקבל תמונת מצב ברורה יותר ולקבל החלטות חשובות  באמצעות מערכת זו.

מערכות מידע גיאוגרפי והיתרון שלהן בעסקים

ניתן כיום להשתמש בעוד מערכות מידע כמו מערכות מידע גיאוגרפי אשר מבצעת איסוף של נתונים וטבלאות שונות שמקושרים למפה. ניתן להשתמש עם מערכות מידע גיאוגרפי גם במוסדות ציבוריים כמו למשל תאגידי מים, צבא וגם בעסקים פרטיים ולבצע ניתוחים מרחביים כמו למשל ניתוח בנושאי תחבורה וניקוז, ביצוע חיתוכים לצורך הנדסי, תכניות עירוניות , עתודות לקרקע, ועוד. אחת הדוגמאות הקלאסיות לשימוש עם מערכות מידע גיאוגרפיות היא חברות השליחויות הגדולות בארץ. חברות אלה מבצעות שליחויות בהיקף ענק גם בארץ וגם בעולם ומשתמשות במערכות ממוחשבות על מנת לקבוע את מסלולי החלוקה ביעילות. באמצעות המידע של המערכת הגיאוגרפית לכל חברה יכול להיות יתרון כמו למשל פתרון איכותי עבור הלקוחות השונים וצרכיהם. התחומים השונים שבהם נעזרים באמצעות ממ”ג {מערכות מידע גיאוגרפי} כוללים: הנדסת בנייה, מדעי הסביבה, תיירות, ניווט, תכנון לוגיסטי ועוד. באמצעות ממ”ג ניתן לשאול שתי שאלות שהן עיקריות כמו היכן נמצאת תופעה כלשהי, ואילו תופעות נמצאות במקום אחר. ניתן להשתמש בממ”ג בקרקעות, מבנה גיאולוגי, אקלים מערכות כבישים, ביוב, מים ועוד

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
מוצרי המגזר הפרטי ומוצרי המגזר התעשייתי