מחיות פרי לתינוק- ביתיות או קנויות?

896 צפיות

כאשר התינוק מגיע לגיל חצי שנה ויותר (בממוצע ובהמלצת רופא כמובן), זה הזמן המתאים להתחיל לחשוף אותו לסוגי מזונות שונים ולהתחיל לאט לאט להעבירו מתזונה המבוססת על חלב אם או תמ”ל לתזונה משולבת. היות ומדובר בגיל שבו לפעוט עדיין אין שיניים, כל אוכל אליו הוא נחשף חייב להיות מרוסק היטב בתצורה של מחית.

 

חשיפת התינוק לפירות וירקות דרך מחיות

כאמור, הדרך לחשוף את הילד למזון היא ליצור מחית מכל סוג מזון ואז לתת לילד ולראות את תגובתו. בעיקר חשוב לבדוק האם הילד מראה סימני אלרגיה כלשהי למזון. בצורה זו ניתן לתת ילד הן מנות כמו פסטה או פירה והן מנות בשריות. זו היא גם הדרך להרגיל את הילד לטעמם של פירות וירקות. אך בעוד לבשר, פירה ופסטה אין תחליפי מחית שניתן לקנות לפירות וירקות דווקא יש, מה שמעמיד הורים רבים בפני הדילמה מה עדיף- מחית קנויה או מחית ביתית המוכנה במקום?

 

מחית קנויה- יש יתרונות ויש חסרונות

כאשר מדובר במחית קנויה היתרון הראשון והברור הוא החסכון בזמן וחוסר הלכלוך. מחית קנויה חוסכת את העמידה במטבח וטחינת סוגי המזון השונים  וגם הניקיונות שהכנת המחית תצריך אח”כ. במרבית המקרים, היות ומדובר במזון המיועד לתינוקות, מרבית מוצרי המחיות מכילים חומרים טבעיים כך בניגוד למוצרים מתועשים אחרים, לא ממש מדובר בג’אנק פוד לשמו. יחד עם היתרונות הללו, חשוב לזכור כי לא מדובר אחרי הכל במוצר טרי אלא משומר ועל כן אחוז הוטמינים והמינרלים בו נמוך יותר. בנוסף, היות ומדובר במחיות פרי בלבד, אין במוצרים הללו שומן וחלבון שחשובים גם הם חשיבות יתרה להתפתחות תקינה של גופו של הילד הרך. עוד בעיה שקיימת במחיות הקנויות היא הוספת סוכר ועמילנים שונים במקום המרכיבים הטבעיים כדרך להגדיל את נפח האריזה, או לחסוך הוצאה על מרכיבי מזון טבעיים. אלו כאמור עלולים לגרום להשמנה, לעודד אלרגיות וכמובן ליצור חסכים תזונתיים חשובים. ומעבר לחסרונות הללו, חשוב גם לעשות השוואה- כמה עולים לכם כל הירקות והפירות שאתם מכניסים למחית טבעית? במרבית המקרים הכנה ביתית היא חסכונית יותר בכסף לעומת המחיר הנלקח על מחיות פרי קנויות.

 

מחית ביתית- הכנה עצמאית ומרכיבים טריים

לעומת המחיות הקנויות שאינן מכילים מרכיבי מזון טריים שנטחנו זה עתה, המחית הביתית מאפשרת לילד להינות מן הירקות ופירות בעודם חיים עדיין וכאשר הם מכילים יותר ויטמינים ומינרלים אשר נעלמים עם הזמן ככל שהמחית מתיישנת. בנוסף, במחית הביתית יכולים ההורים לקבוע בעצמם איזה מרכיבים יוכנסו למחית וכך יכולים להפוך אותה לעשירה הרבה יותר מבחינה תזונתית. מנגד כמובן עומד הבלגן והלכלוך שבהכנת מחית ביתית, וחוסר היכולת לשמור את המחית לשימוש נוסף אם הילד אינו משתף פעולה עם סוג המחית שהוכנה- דבר שגורם לבזבוז של כסף ואוכל יקר שיילך לפח.

 

אז לוותר על המחיות הקנויות?

נראה מן הכתוב כי מחיות פרי קנויות הן האופציה הפחות מומלצת אך זה אינו נכון. קיימות בשוק מחיות פרי איכותיות מאוד המכילות 100 אחוז פרי או ירק בלבד והן המומלצות ביותר. בכל מקרה, חשוב לבדוק את התווית בצידה האחורי של האריזה ולקרוא את הערכים התזונתיים במוצר וכן את המרכיבים. אם הפירות והירקות נמצאים ראשונים ברשימה זה עדיף משום שסדר המרכיבים המופיע על האריזה מעיד על כמותם הממשית במוצר. אם בין המרכיבים אתם רואים עמילנים מסוגים שונים או חומרים עם אותיות לועזיות, עדיף לטובת הילד שלכם להתרחק ולא לרכוש. והעיקר, חשוב להאכיל במידות קטנות ובסלנות תוך עירנות מלאה לתגובות הילד.

בתאבון!

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
כל מה שרציתם לדעת על בדק בית
מחיות פרי לתינוק- ביתיות או קנויות?