כן על הלחם לבדו

878 צפיות

בשנים האחרונות המודעות למחלת הצליאק הולכת וגדלה. כאשר יותר ויותר אנשים וילדים מאובחנים מדי שנה, ניתן לראות כמות גדולה של מאכלים אלטרנטיביים אשר אינם מכילים גלוטן. אם בעבר אוכל ללא גלוטן נחשב בתור משהו לא טעים במיוחד (בלשון המעטה) – היום ניתן למצוא מגוון של מתכונים כמו לחם עדשים כתומות, לחם שיבולת שועל ועוד סוגים של לחמים שקשה להאמין כי אינם מכילים גלוטן. בין אם מטעמי בריאות או מטעמי דיאטה, כדאי להכיר ולדעת מה להכין.

עבור צליאקים

בעוד שיש אנשים אשר מאובחנים במחלת הצליאק, יש גם את מי שרגישים לגלוטן או אנשים אשר פשוט מעוניינים להימנע מצריכה של גלוטן. האלטרנטיבות שנמצאות בחנויות הטבע וגם בסופרים השונים הן בהחלט איכותיות וטובות. אבל, אם יש לכם את הזמן והסבלנות, תוכלו להכין בעצמכם לחמים טעימים ביותר שאין בהם כלל גלוטן. למה אנו מתעכבים על לחמים ללא גלוטן כמו לחם עדשים כתומות או לחם שיבולת שועל? משום שלחם נחשב לאחד האתגרים המורכבים עבור צליאקים. זה יכול להיות ילד אשר רוצה שיהיה לו משהו טעים לאכול בסנדוויץ של ארוחת עשר בבית הספר, וזה יכולה להיות מישהי שרוצה ליהנות מכריך טעים במהלך יום עבודה ארוך. בסופו של דבר, לחם הוא מוצר בסיסי וחלק בלתי נפרד מהתזונה של רובנו, ולכן אנשים רבים שיש להם צליאק מעוניינים למצוא לזה תחליף מזין וטעים.

חלק מתזונה מאוזנת

לא רק אנשים שיש להם צליאק יכולים ליהנות מלחמים מיוחדים כמו לחם שיבולת שועל או לחם עדשים כתומות. גם עבור מי שרוצה לגוון קצת את התפריט שלו ומעוניין לאכול בריא הלחמים האלה יכולים להיות דבר מצוין. כיום המגמה בשמירה על משקל תקין מדברת על צריכה של מגוון מזונות ומאכלים טבעיים ככל הניתן, וזאת על פני צריכת מאכלים דלים בקלוריות. עדשים יכולות להיות מאכל משביע וגם טעים לצריכה לאורך זמן בין אם בתוך לחם עדשים כתומות או בצורתם הטבעית. באשר לשיבולת שועל, מדובר על אחד המזונות הבריאים לגופנו ויש מי שממהרים לאמץ שיבולת שועל כחלק מהתפריט היומי. שיבולת שועל מלאה בחומרים חיוניים וכמו כן היא משביעה מאוד וטעימה. בין אם אתם מכינים דייסת שיבולת שועל או לחם שיבולת שועל, או מוסיפים שיבולת שועל לכדורי שוקולד או כדורי תמרים – בכל צורה בה תשלבו פתיתי שיבולת שועל סביר להניח שתהנו.

מציאת מתכונים בריאים וגם מקוריים היא דבר פשוט בימינו. פשוט מקליקים בטלפון או במחשב ומוצאים את המתכון המעניין הבא. אם אתם לא נמנים על האנשים שאשפים בבישול או באפיה, כדאי להתחיל בקטן ולמצוא מתכונים אותם יהיה לכם קל להכין. ניסיון להכין מתכונים מורכבים מבלי שיש לכם את הידע או את הניסיון יכולה לייאש מאוד ולגרום לכם לוותר על הכנת מתכונים כמו לחם עדשים כתומות או לחם שיבולת שועל.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
ההפתעות שטמונות בסוגי לחמים שונים
כן על הלחם לבדו