כמה צעדים בדרך לרכישת רכב

760 צפיות

רכישת רכב היא רכישה מורכבת שיש לשים לב בה לפרטים קטנים ורבים. אמנם רכישת דירה הינה מורכבת יותר, אך רכישת רכב היא הבאה בתור מבחינת המורכבות שלה. ניתן לרכוש רכב ישירות מהניילונים אולם אז מדובר בסכום גבוה שלא לכל אחד יש אותו. רוב האנשים מחפשים מכוניות למכירה שהן יד שניה ולא ראשונה. איך מבצעים את הרכישה נכון? היכן כדאי לחפש- מהם היתרונות והחסרונות של כל מקור רכישה ולמה כדאי לשים לב?                                                                             

חפשו רכב שיתאים לצרכים שלכם

פעמים רבות ניתן להתפתות לרכב גדול שהוצע במחיר מציאה. ראשית, מחיר נמוך יכול לטמון בחובו הפתעה שהיא לא תמיד נעימה. שנית, רכב גדול יכול לגרור הוצאות כגון צריכת דלק רבה או חניות במגרשי חניה בעיר רק כיוון שקשה לחנותו בחניות מזדמנות ובחינם. לכן, כאשר אתם מחפשים רכב, בדקו שזהו רכב העונה על הצרכים שלכם ולא מעבר. אם הנסיעות שלכם מסתכמות בעיקר בנסיעות בתוך העיר, רכב לא גדול ישרת היטב את המטרה. אם  ישנה משפחה ואתם מטיילים הרבה חפשו רכב בגודל המתאים שצריכת הדלק שלו נמוכה כיחסית.

בטיחות מעל הכל

בטיחות היא הדבר החשוב ביותר בחיפוש אחר מכוניות למכירה. במידה והרכב חדש יש לבדוק מהו התפקוד שלו בעת תאונה ואיזה ציון קיבל במסגרת מבחני הריסוק האירופאים. כאשר מדובר על רכב יד שניה, יש לקחת אותו למכון רישוי בו אתם בוטחים ולבדוק אותו בדיקה מעמיקה. בדיקה במכון הרישוי תתן לכם גם מדד באשר למחיר- האם הוא הוגן או לא. במידה ונמצאו ברכב ליקויים הם יהיו בידכם כקלף מיקוח ויאפשרו להוריד מחיר. אם הליקויים הם חמורים, למשל ליקויים בשלדת הרכב מומלץ לא לרכוש את הרכב כלל.

לא לוותר על מראה עיניים

לעיתים עסקאות ברכישת רכבים נעשות כך שהן נסגרות מבלי שהקונה ראה את הרכב בפועל אלא רק שמע מהם הנתונים או ראה  תמונות. לא כדאי לוותר על מראה עיניים. גם אם הנתונים שהתקבלו על ידי המוכר הם נכונים, עדיין בהסתכלות בשטח דברים יכולים להראות אחרת. גם אם הדבר כרוך בנסיעה לעיר אחרת- הדבר בהחלט משתלם.

לבדוק בעלות והיסטוריה של הרכב

דבר נוסף שחשוב לבדוק הוא שמוכר הרכב הוא אכן הבעלים שלו. בנוסף, יש לבדוק גם כי הרכב אינו משועבד לשום גורם בכדי שלא תופתעו יום אחד מכך שמישהו דורש את הרכב.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
מערכת BIאו במילים אחרות בינה עסקית