כל ההזדמנויות לאכול בלי גלוטן

1461 צפיות

מי לא אוהב עוגות או עוגיות? לרובנו יש חיבה גדולה לדברי מאפה. יש מי שמעדיף את המלוחים ויש מי שאת המתוקים כמו קאפקייקס שוקולד למשל, שרק המחשבה עליו מעלה על פנינו חיוך. אבל מה קורה כאשר אנחנו מגלים פתאום ביום בהיר אחד שאנחנו רגישים לגלוטן או שסובלים ממחלת הצליאק? למזלנו, גם למי שנמנעים מגלוטן יש הרבה יותר אפשרויות מתוקות מלבד עוגה ללא גלוטן: פיתות, פסטות, מאפים מתוקים ועוד מקבלים את הגירסה ללא גלוטן – ונשארים טעימים למרבה ההפתעה.

חגיגה נחמדת – ללא גלוטן

בשנים האחרונות יותר ויותר ילדים מתגלים כרגישים לגלוטן ולכן נדרשים לאמץ תזונה נטולת גלוטן. אם בעבר בימי הולדת לא הייתה בכלל אפשרות להגשת עוגה ללא גלוטן, הרי שכיום קאפקייקס ללא גלוטן, עוגות שוקולד ומאפי יום הולדת נוספים נאפים מבלי לעשות שימוש בגלוטן. גם מבוגרים שרוצים להתפנק עם עוגה טובה לא צריכים להתפשר יותר, והם בהחלט יכולים לחגוג את היום המיוחד שלהם מבלי לחשוש שיהיה גלוטן במנה שהם אוכלים. מי אמר יום הולדת שמח ולא קיבל?

הרבה יותר מעוגות

אך לא רק ביום ההולדת אפשר לחגוג עם עוגה ללא גלוטן. גם ביום יום נוכל למצוא מגוון של מאכלים שאינם מכילים גלוטן. זה קורה לא רק משום שיש יותר ויותר אנשים שמתגלים כאלרגיים לגלוטן אלא גם משום שאנשים רבים מעדיפים להוריד מהתזונה שלהם גלוטן כדי למנוע תופעות לוואי שונות. ניתן כמובן לעשות שימוש במזונות אחרים שאינם מכילים גלוטן ולוותר על התחליפים, אך מסתבר שהתחליפים הקיימים כיום טעימים כמעט כמו המקור ואפילו יותר. הכנת עוגות, קאפקייקס או עוגיות ללא גלוטן היא לא משימה מורכבת, אך מה קורה כאשר רוצים לאכול מנה עיקרית שאינה מכילה גלוטן? אם אתם מחובבי הבישול האיטלקי אתם ממש לא נדרשים לוותר על המאכלים הנפלאים של המטבח הזה. תוכלו למצוא בסופר מגוון רחב של פסטות, אטריות מסוגים שונים ועוד שאינם מכילים גלוטן.

אוכלים בחוץ

מסעדות רבות מבינות כיום את הצורך של סועדים לאכול מזונות ללא גלוטן. מאפיות הפנימו כבר לפני זמן רב את הדרישה להכין קאפקייקס או עוגה ללא גלוטן. המנות נטולות הגלוטן מסומנות בצורה מיוחדת, כך שלא ניתן להתבלבל בקלות בקריאה של התפריט. יותר מכך, בדומה למנות טבעוניות, גם מנות “רגילות” אפשר להכין בגירסה נטולת הגלוטן: אם זה להוציא את הקרוטונים מהסלט, להגיש לחמניה נטולת גלוטן במקום אחת רגילה או להציע מראש מאכלים שהוכנו מראש מבלי לעשות שימוש בקמח הכולל גלוטן.
אותה הגישה תקפה גם למסעדות אשר מציעות שירותי משלוחים. אם אתם מעוניינים להזמין אוכל הביתה, היום קל מתמיד להינות מאוכל מוכן ללא גלוטן. המנות המוגשות כיום ללא גלוטן זהות בטעמן ולעתים אף מוצלחות יותר ממנות שיש בהן קמח וגלוטן.

 

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
לתת בלי להתבלבל
כל ההזדמנויות לאכול בלי גלוטן