כיצד משפיעה התזונה על הישגים בלימודים

1129 צפיות

במשך רוב השנה הולכים ילדינו לבית הספר ומעבירים בו מספר שעות מדי יום. אולי אנו, המבוגרים, פחות זוכרים כמה מאמץ פיזי ומנטלי נדרש מתלמיד במהלך יום לימודים, אך מדובר על מאמץ רב. הישיבה במשך שעות על כסא שאינו מן הכסאות הנוחים שישנם, הריכוז הרב וההקשבה הנדרשת, הכתיבה שבעיקר בכיתות הגבוהות היא מאומצת יותר, המאמץ הפיזי הנדרש בשיעורי ספורט או פעילויות אחרות ובכלל השעות הרבות בהם שוהה התלמיד מחוץ לביתו בתנאים שאינם התנאים האידיאלים עבורו המהווים מאמץ עבורו. התזונה קובעת במידה רבה עד כמה יוכל התלמיד לעמוד במשימה. למה כדאי לשים לב?

ארוחת בוקר

ידוע כי ארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום. היא  שוברת את צום הלילה וחשובה להמשך. לארוחת הבוקר מומלץ לתת לילד ארוחה קלה שיכולה להיות דגני בוקר מלאים עם חלב או פרוסת לחם עם גבינה וירק או ריבה. הארוחה לא צריכה להיות כבדה מדי בכדי לא ליצור עייפות אך לא מומלץ לוותר עליה. אם ממהרים במיוחד ניתן לצייד את התלמיד בדרכו במשקה בוקר אשר מספק את ה”דלק” הדרוש לתפקוד המוח, לחילוף החומרים, לריכוז ובכלל להתחיל את היום.

ארוחת עשר

ארוחת עשר צריכה להיות מורכבת מכריך אשר בו ממרח מזין כגון חומוס, גבינה לבנה, טחינה או אבוקדו. ניתן להכין גם כריך עם פסטרמה, גבינה צהובה או חביתה. בנוסף לכריך מומלץ לצייד את הילד בפרי. אם מדובר על ילד בעל תיאבון בריא במיוחד ניתן לצייד אותו, במיוחד ביום לימודים ארוך גם בחטיף כלשהו כמו טוויסט של עלית או חטיף אנרגיה כלשהו. חטיף טוויסט של עלית וחטיפים אחרים המכילים שוקולד מעלים את רמת האנדורפינים בגוף ומעלים את מצב הרוח והאנרגיות. כדאי לשמור את החטיף לימים ארוכים ומייגעים במיוחד בהם הילד זקוק לדלק נוסף.

תזונה מגוונת

במיוחד במהלך שנת הלימודים בה הילד נדרש לעמוד במטלות שונות גם לאחר שעות הלימודים חשובה התזונה גם לאחר שעות בית הספר. חשוב כי הילד יאכל ארוחת צהריים וערב מגוונות המכילות את כל אבות המזון כאשר בין ארוחה לארוחה רצוי כי הילד יאכל לפחות מנת פרי אחת. בכל ארוחה מומלץ לתת גם ירקות, טריים או מבושלים. לילדים קטנים ניתן לספק ירקות בדרך יצירתית של סידורם על גבי הצלחת בצורת פנים או ציור אחר. לא כדאי למנוע מהילדים דבר. גם ממתקים הם חלק מפירמידת המזון ולכן כדאי לאפשר לילדים לאכול ממתקים במינון שאתם קובעים כמו חטיף אחד ביום.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
כל הסיבות לנסוע לחופשה ברומניה