כיצד לקבל קצבת נכות כללית על ידי המוסד לביטוח לאומי

636 צפיות

לא כל אחוזי נכות מזכים כל אדם בקצבה חודשית קבועה. למעשה נכות כללית היא המזכה אדם בסכום כסף חודשי על בסיס קבוע, דהיינו קצבת נכות. כל אדם המעוניין להגיש בקשה לקצבה, יכול לעשות זאת באופן פרטי באמצעות הגשת טפסים ופנייה ישירה אל המוסד לביטוח לאומי, אך מאידך יכול אדם לפנות אל גוף מאוגד ומוכר ולהסתייע בניסיונו ויכולתו להוצאת הזכויות והקצבה הגבוהה ביותר. סביר שאדם יעדיף לחסוך בהוצאותיו, במיוחד אם הוא מצויי בסיטואציה בה אין הוא עובד כראוי בשל מגבלותיו אך בחישוב פשוט אם יצליח האדם להוציא קצבה נמוכה מזו שיכול היה הארגון להוציא עבורו, הרי שההפסד כולו שלו. בכדי להצליח ולזכות את האזרח באחוזי הנכות הגבוהים ביותר לו הוא זכאי, על ההתנהלות אל מול המוסד לביטוח לאומי להיות מקצועית וחסרת פשרות תוך הכרות מעמיקה עם כלל החוקים והפרוצדורות                                                                              

קבלת קצבה על בסיס קבוע

על מנת לזכות בקצבה קבוע לכל אורך חייכם עליכם להוכיח כי אתם ראויים לה וכי הנכות שלכם אכן מצדיקה את קבלת הקצבה. אין ספק כי להוכיח נכות זה דבר פשוט משום שהמציאות היא כפי שהיא אך בבואכם לדרוש קצבה עבור הנכות, לפתע צצים להם חוקים שונים ונוקשים אותם עליכם לעקוף וכיצד תעקפו אותם אם אין אתם מכירים את אותם חוקים? זוהי בדיוק הבעיה איתה מתמודדים רבים שניגשים לדרוש את זכויותיהם. אם כך הברירות העומדות בפניכם הם להיכנס אל ספר החוקים של המוסד לביטוח לאומי ולהתחיל ללמוד את כל מה שנוגע לעניינכם ואילו אופציה שנייה היא לפנות אל בעלי מקצוע המכירים את המערכת מהחוץ והפנים זה לא מעט שנים.

כיצד מוכיחים נכות?

אין זו בעיה להוכיח נכות, לכאורה זה נכון אך מי שניסה להתנהל אל מול ביטוח לאומי ידע לספר שהמציאות לא פשוטה כפי שזה נדמה. נכות כללית דורשת מהמוסד לביטוח לאומי לשלם לאזרח קצבת נכות על בסיס חודשי וקבוע וסכומי כסף אלו, יעדיף המוסד לחסוך אלא אם לא ניצבת בפניו הברירה. למרות שהאזרח התמים לכאורה משלם כל ימי חייו ביטוח לאומי תוך אמונה שבבוא העת יחזיר לו המוסד לביטוח לאומי את אשר הוא “רכש” כל חייו, המציאות עלולה לאכזב. המוסד לביטוח לאומי אינו מוסד נדבן והוא יעשה את כל שביכולתו על מנת להוכיח את שנראה לו לנכון אלא אם האדם העומד מולו אינו תמים עוד ויודע לדרוש את המגיע לו.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
השקעות בשוק ההון