כיצד בוחרים את המסלול הלימודי המתאים – טיפים לסטודנט החדש

852 צפיות

סיימתם צבא? חזרתם מהטיול הארוך שלכם בחו”ל? עכשיו הגיע הזמן ללמוד. כל אמא יהודייה היתה רוצה בן רופא או לפחות עורך דין. ובכל זאת, אנו לא תמיד בוחרים במסלול שההורים שלנו היו מצפים מאיתנו ונוטים לבחור, בסופו של דבר, את המסלול המתאים והנכון לנו ביותר, תוך התייחסות לשיקולים אישיים שלנו בלבד. אם אתם מתלבטים באיזה מסלול לימודי לבחור, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לקבל את ההחלטה:                                                                                                                                                                   happy graduation student

  1. לימודי תואר או לימודי תעודה – ישנן היום לא מעט אוניברסיטאות ומכללות מובילות בארץ המציעות מסלול לימודי תואר ראשון וגם אפשרות לבחור במסלול של לימודי תעודה. לימודי תואר ראשון הם לימודים מקצועיים ומעמיקים יותר, בדרך כלל, וכן גם כאלה שייפתחו לכם בעתיד דלתות רבות יותר. בנוסף, אם תרצו להמשיך למסלול של לימודי תואר שני, יהיה עליכם להיות עם תואר ראשון (שכן לימודי התעודה אינם נחשבים ללימודי תואר).
  2. השתלבות בשוק העבודה – מלבד שיקולים אישיים והתייחסות לתחומי העניין שלכם, במסגרת בחירת המסלול הלימודי המתאים, בין אם מדובר במסלול של לימודי תואר ראשון או כל מסלול אחר, חשוב שתבחנו את שוק העבודה, את צרכיו וגם את דרישותיו ותוודאו שבתום תקופת הלימודים תוכלו למצוא את המשרה המתאימה לכם. ישנם לא מעט מסלולי לימוד מעשירים ומעניינים אולם הם לא בהכרח מספקים לכם את הכלים הנדרשים לתפקידים מסוימים וגם את הידע הרלוונטי.
  3. כמה זה עולה – מסלולי הלימוד, הארוכים, הקצרים, לתואר או לתעודה, יכולים לעלות לכם בין מאות לעשרות אלפי שקלים לשנה. בין אם אתם בוחרים במסלול של לימודי תואר ראשון כדי להמשיך בעתיד למסלול של לימודי תואר שני ובין אם אתם בוחרים במסלול מקצועי או מסלול של לימודי תעודה, בדקו כמה עולים הלימודים ומה זה כולל. ישנן מכללות בארץ הנחשבות ליוקרתיות מאד ועלות הלימודים בהן גבוהה מאד וישנן אוניברסיטאות מצוינות שגם בהן מומלץ ללמוד, אך עלות הלימודים נמוכה יותר.

לא משנה באיזה מסלול לימודי אתם בוחרים, ערכו רשימה מסודרת של כל האפשרויות המעניינות אתכם, וציינו לצד כל אחת מה היא מציעה. עברו על הרשימה, בחנו אותה לעומק ואם צריך היעזרו גם בהורים או בחברים קרובים. המסלול הלימודי שבו אתם בוחרים יכול להשפיע באופן משמעותי על העתיד שלכם ועל השתלבותכם בשוק העבודה. אל תמהרו להחליט ובדקו לעומק היטב כל מסלול ומסלול.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
קפה עם סיבים תזונתיים
כיצד בוחרים את המסלול הלימודי המתאים – טיפים לסטודנט החדש