טיפים מעשיים לאחסון ירקות ופירות

4042 צפיות

צורכים פירות וירקות באופן קבוע? רוצים להאריך את חיי המדף של הפירות והירקות השונים? בשורות הבאות תוכלו למצוא מספר טיפים מעשיים אשר יסייעו גם לכם לאחסן בצורה הנכונה את הפירות והירקות השונים ובכך להאריך את חיי המדף של כל אחד ואחד מהם.

ירקות ופירות נכללים בכל סל קנייה יומי או שבועי ואין זה משנה אם הקניות שלכם אתם מבצעים באמצעות משלוחי פירות וירקות עד הבית או באמצעות קנייה פיזית ברשתות השיווק ובירקניות השונות באזור מגוריכם. על מנת להאריך את חיי המדף של הפירות והירקות אותם אתם צורכים באמצעות משלוחי ירקות או קנייה בסופר אנו ממליצים לכם בראש ובראשונה לשמור על שני כללים מרכזיים, האחד קשור לאופן רחיצתם של הפירות והירקות והשני התאמת הטמפרטורה לפי סוג הפרי או הירק. באופן עקרוני, מומלץ לשטף את הפירות והירקות אך ורק לפני אכילתם אך במידה ותהיו מעוניינים לרחוץ אותם טרם אחסונם חשוב שתקפידו על ייבוש מרבי. בנוסף, חשוב לזכור שישנם פירות וירקות הרגישים לקור ולכן מומלץ לאחסן בטמפרטורת החדר.

פירות וירקות המיועדים לאחסון במקרר

ישנם מספר פירות וירקות המיועדים אך ורק למטרות אחסון במקרר הביתי. פירות וירקות אלו כוללים בין היתר: תות שדה, ענבים, מלון,אבטיח, דובדבנים, כרוב, חסה ותפוחי עץ. לכל אחד מהפירות והירקות הנ”ל ישנם מספר כללים לאחסון יעיל במקרר הביתי לדוגמא: את תותי השדה מומלץ לאחסן בתוך כלי פתוח או סגור לתקופה של עד שבוע ימים, את הכרוב מומלץ לאחסן בצורתו הטבעית ולא לעטוף אותו בניילון נצמד, את הדובדבנים מומלץ לשמור בכלי סגור הרמטי ואת תפוחי העץ מומלץ לאחסן בתוך סלסילה במקרר. בנוסף לפירות וירקות אלו, קיימים מספר פירות וירקות המתאפיינים ברגישות מסוימת לקור ואותם מומלץ לרכוש בכמויות קטנות ולאחסן לפרקי זמן קצרים במקרר הביתי. ירקות ופירות אלו כוללים בין היתר את המלפפונים, התפוזים, האגסים, אבוקדו, אפרסקים והשזיפים. ומה בנוגע לעגבנייה אתם שואלים, ובכן את העגבניות מומלץ לאחסן מחוץ למקרר וגם אותה לצרוך בכמויות קטנות ולחדש את המלאי בכל פעם מחדש.

בחודשים האחרונים, יותר ויותר ישראלים צורכים פירות וירקות באמצעות משלוחי פירות וירקות עד הבית וזאת באמצעות שירות משלוחי ירקות המוצעים לכם ברשתות השיווק ו/או באמצעות שירותי משלוח היישר מהשדה. עם הגעתם של הפירות והירקות לביתכם, אנו ממליצים לכם לסווג את אופן אחסונם בהתאם לרגישות הפרי/ירק לקור ולשמור על הכללים המופיעים לעיל.

מה דעתך?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

No Comments Yet.

Previous
מי אמר שחטיפים הם אוכל לא בריא?
טיפים מעשיים לאחסון ירקות ופירות